Traktorer och processorer

Va tycker ni om drivna skogskäror?

23 inlägg 10816 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Va tycker ni om drivna skogskäror?

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70125
Zixten skrev:Har tittat lite på driven kärra ibland, men hittar bara stora kärror 10 ton å uppåt.
Finns det ingen bra 8 tonnare med drift??



Jag såg nyligen att lantmännenmaskin har en moheda?!?! tror det iaf, begagnad förvisso...



Texten är kopierad från deras begagnat sida, det gick inte att kopiera länken, bilder finns åxå...



Huggarvagnar
Märke HUGGARVAGN MOHEDA 8-4WD



Pris exklusive moms 154 000 SEK



Tillverkningsår 1986
Lagerid SG70012
Tillbehör Hydr. stödben, Vagnsstyrning, Runtomsv. rotator, Reserv hjul, Kraftig Cranab grip, bakre drag, Hydr. utskjut
Annan information Hjuldimension: 400x22.5
Lastförmåga (ton): 8
Kran fabrikat/modell: Cranab
Räckvidd kran (m): 5
Hjulaxel: Boggiaxel
Vinsch: Hydraulisk
Ventiltyp: Flerspak
Antal bankar: 3
Uppställningsplats Falkenberg

Tillgänglighet Inkommande
Region Ingen Region

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Va tycker ni om drivna skogskäror?

Torparn79  
#70138 :-t :-t 154 000:- för en vagn som är 23 år.. :-?
ja, jag säger då det, varför skaffar man inte en skotare istället då för??

visst, det är en sak att göra investeringar för att underlätta skogsarbete men att betala vansinniga pengar för "leksaker", det övergår mitt förstånd..

Avatar Fallback

Re: Va tycker ni om drivna skogskäror?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70151 Dom vagnarna är större än en vanlig 8tonare, Moheda räknade 8 ton på boggien då därav att det är 400x22,5 som hjul på den.
Modellen motsvarar 10-11 ton men priset var häftigt.
Har en likadan vagn fast utan kran som jag gav 45000 för ca 15år sen.

Avatar Fallback

Re: Va tycker ni om drivna skogskäror?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70185 Jag gav 75k + moms för min Teg-81. Känns som en sundare investering.

Avatar Fallback

Re: Va tycker ni om drivna skogskäror?

New holland patu  
#70730 Jag har sett den vagnen också, ett riktigt fantasipris. Jag gav 185 för min Moheda 120 4 wd med 500 kran, en 2004, det känns ganska "rätt". Fungerar fantastiskt bra hittills.

Avatar Fallback

Re: Va tycker ni om drivna skogskäror?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70742 dom kommer aldrig få sålt den vagnen för de priset halva priset på den är mer vettigt.. de är ju helt otroligt för det är falkenberg vi har närmst till och för 2-3 årsen så funderade vi på att köpa en ny moheda 120 fullutrustad och sälja våran 9 tons moheda som är av årsmodell 97(98) och har 4wd, pump och tank, fjärrstyrd vinch. men med ett skambud i (enligt mig) på 100000 så kunde han ju bara åka igen.

Avatar Fallback

Re: Va tycker ni om drivna skogskäror?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70743
New holland patu skrev:Jag har sett den vagnen också, ett riktigt fantasipris. Jag gav 185 för min Moheda 120 4 wd med 500 kran, en 2004, det känns ganska "rätt". Fungerar fantastiskt bra hittills.


är det bromsar, pump och tank på den?

Avatar Fallback

Re: Va tycker ni om drivna skogskäror?

New holland patu  
#71306
Valtra skrev:
New holland patu skrev:Jag har sett den vagnen också, ett riktigt fantasipris. Jag gav 185 för min Moheda 120 4 wd med 500 kran, en 2004, det känns ganska "rätt". Fungerar fantastiskt bra hittills.


är det bromsar, pump och tank på den?


Inga bromsar, men pump, tank, stödben, radiostyrd vinch är det på den. Vinchen är dock ur funktion, elkabeln är bortkopplad och jag har inte hunnit att fixa det.

Jag kommer aldrig att åka ut i skogen drivning på vagnen, är mycket nöjd med vagnen. Tycker däremot att 500 kranen är så där, har en patu 600 kran också som är starkare, framför allt i svängen, och sen går utskjutet väldigt sakta på moheda kranen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).