Traktorer och processorer

Hypro 300

150 inlägg 74945 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

hlb  
#696287 Fint jobb, men planera för en kran när du blir trött. Hypros kran är väldigt effektiv. Takkran separat är heller inte dumt. Vardon har precis gått över till en med kran. Ta och fråga honom om han är lycklig.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

Boman  
#696291 Det ska jag göra! Valde en 300 istället för 450 med kran bara för att få en lättare maskinen. Men en takmonterad kran vore ju kanonbra. Tack för tipset.

Avatar Fallback

Re: Hypro 300

källefall8  
#700628 Ser fint ut! Man blir riktigt sugen på en liten processor när man läst igenom tråden!

Men hur är dom att skruva med? Är det mycket fel på dom? På en del verkar det som om det aldrig går sönder men andra är kanske mer ärliga 😀

@ananders
Du verkar ha haft lite strul med din, hur gick det med hydraulikfelet? Var det inre läckage?

Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

Boman  
#700632 Det krånglar nästan aldrig hade lite problem med längdmätaren i början men det var en pulsgivare som spökade. Men hypro var otroligt hjälpsamma dom skickade delar och engagerade sej till tusen. Det är en otroligt lätskruvad maskin. Allt är ju mekaniskt. Känner flera stycken som kör med hypro och dom bara går och går men då sköter dom om sina maskiner.

Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

Vardon  
#700635 300an köpte jag ny, den har bara krånglat när jag gjort dumheter, tex backat in den i ett träd och knäckt en spak eller så. Skulle säga traktorn bråkat mer då det är tungt på lyftarmarna och finns det fel så kommer de fram med hypron.

450 köpte jag begagnade och först gick tätningen till winschmotorn och sen div lösa kopplingar så jag har försökt dra åt varenda en jag ser. Dock bra hjälp av hypro

Och det är ju enkla maskiner och fördelen är att när de bråkar så kan man åka hem och laga.

Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

ananders  
#700650
källefall8 skrev:Ser fint ut! Man blir riktigt sugen på en liten processor när man läst igenom tråden!

Men hur är dom att skruva med? Är det mycket fel på dom? På en del verkar det som om det aldrig går sönder men andra är kanske mer ärliga 😀

@ananders
Du verkar ha haft lite strul med din, hur gick det med hydraulikfelet? Var det inre läckage?


Förmodligen är det något inne i ett hydraulblock enligt Hypro men det är något jag lärt mig att leva med.
I vinter har jag haft lite bekymmer med kvistknivarna, det tog lite tid i anspråk att komma tillrätta med och kostade någon slipskiva och lite svetselektroder.
Dock får man ju tänka på att maskinen är 13 år gammal.
Men nu är den såld då vi ska sälja gården.😥

Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

svampbob  
#700739 Tråkigt att höra. Visst har det varit så att du har varit intresserad av att ta över gården?

Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

ananders  
#700744
svampbob skrev:Tråkigt att höra. Visst har det varit så att du har varit intresserad av att ta över gården?


Ja, det är lite vemodigt att sälja men när det inte är möjligt att flytta dit känns det bättre att sälja.

Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

Vardon  
#700754 Tråkigt men men. Det kan vara början på något nytt.

Hoppas erre köpte den nu när han funderat i snart 7 år.

Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

Erre  
#700756 Blir en grön Niab. 😁

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

Vardon  
#700758 2030 eller hur ser tidsplanen ut?

Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

Erre  
#700760
Vardon skrev:2030 eller hur ser tidsplanen ut?

Tidigast.
Svärfar håller hårdare i plånkan än din mor. 😉

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

hlb  
#700763 Tycker nog också att Erre borde lätta på lädret, men kör man Niab måste det väl nästan till en 755 och då hamnar pressen på Vardon. Värre för mig, som är den äldste i familjen.😀
Senast redigerad av hlb sön 14 feb 2021, 20:44, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

Vardon  
#700764
hlb skrev:Tycker nog också att Erre borde lätta på lädret, men kör man Niab måste det väl nästan till en 755 och då hamnar pressen på Vardon. 😀


Erre har inte insett att man kan ha olika adresser på tex leveransadress och fakturaadress. Sen får svärfar betala, eller ringa och lösa det....

Användarvisningsbild

Re: Hypro 300

hlb  
#700765 Du är smart Vardon. Lite bättre än momssnurror.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).