Motorsåg och handhållet

Re: Batteri-, el- och bensinsågar

304 inlägg 30731 visningar 20 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Re: Batteri-, el- och bensinsågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#699693 Det är ju bra batterierna inte påverkas nämnvärt av temperatur.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Batteri-, el- och bensinsågar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#699708 Var på granngården och köpte detta. Jag såg sen att det kanske är fel fäste. :( Passar det på hva 535, eller skall jag lämna tillbaka? Vill inte öppna och prova helst.
1612895961_img_20210209_182206235.jpg

Avatar Fallback

Re: Re: Batteri-, el- och bensinsågar

Hepo  
#699714 Hej har sett att oregon har lanserat 325 mini å nano svärd för både hva å stihl batterisågar.

Avatar Fallback

Re: Batteri-, el- och bensinsågar

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#699728
Niking skrev:Går i och för sig att köpa några förlängningsbitar till 535 FBx, ifall du vill komma en bit upp.
/Niklas

Tänker du den som heter Ex780?
(Står som slutsåld på maskinklippet)

Användarvisningsbild

Re: Batteri-, el- och bensinsågar

Williamm  
#699729
Mangan skrev:Var på granngården och köpte detta. Jag såg sen att det kanske är fel fäste. :( Passar det på hva 535, eller skall jag lämna tillbaka? Vill inte öppna och prova helst.
1612895961_img_20210209_182206235.jpg

Filen har rätt diameter om du inte byter delning. Men svärdet passar inte, kedja troligen inte häller. Tyvärr..

Användarvisningsbild

Re: Re: Batteri-, el- och bensinsågar

anersimyra  
#699731
Mangan skrev:Har du batterierna ute i kylan under dagen?

Ja, de ligger i bilen. Har de legat en dryg vecka så försvinner endast motsvarande ” en pinne ” laddning..🙂

Användarvisningsbild

Re: Re: Batteri-, el- och bensinsågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#699754 1/5 del? Eller hur många pinnar?

Användarvisningsbild

Re: Batteri-, el- och bensinsågar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#699778
gnisten83 skrev:
Niking skrev:Går i och för sig att köpa några förlängningsbitar till 535 FBx, ifall du vill komma en bit upp.
/Niklas

Tänker du den som heter Ex780?
(Står som slutsåld på maskinklippet)

Japp!
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Batteri-, el- och bensinsågar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#699779
Mangan skrev:Var på granngården och köpte detta. Jag såg sen att det kanske är fel fäste. :( Passar det på hva 535, eller skall jag lämna tillbaka? Vill inte öppna och prova helst.
1612895961_img_20210209_182206235.jpg

Om du försiktigt tar bort klämmorna, tar fram svärdet och lägger det bredvid ditt nuvarande svärd, så borde du se om fäste och oljehål har samma placering som originalet. Om inte, är det bara att försiktigt stoppa tillbaka svärdet och återförsluta kartongen.
/Niklas
Senast redigerad av Niking fre 12 feb 2021, 10:00, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Batteri-, el- och bensinsågar

Williamm  
#699828
Niking skrev:
Mangan skrev:Var på granngården och köpte detta. Jag såg sen att det kanske är fel fäste. :( Passar det på hva 535, eller skall jag lämna tillbaka? Vill inte öppna och prova helst.
1612895961_img_20210209_182206235.jpg

Om du försiktigttar bort klämmorna, tar fram svärdet och lägger det bredvid ditt nuvarande svärd, så borde du se om fäste och oljehål har samma placering som originalet. Om inte, är det bara att försiktigt stoppa tillbaka svärdet och försluta kartongen.
/Niklas

Det står att det är svärdfäste Stihl så jag skulle inte försöka.

Användarvisningsbild

Re: Re: Batteri-, el- och bensinsågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#699837 Stihls lilla fäste används på många andra såg än stihl. A074 kanske det heter..

Användarvisningsbild

Re: Re: Batteri-, el- och bensinsågar

Williamm  
#699838
Mange skrev:Stihls lilla fäste används på många andra såg än stihl. A074 kanske det heter..

Då kanske det är samma som till hvas elsågar då.

Avatar Fallback

Re: Re: Batteri-, el- och bensinsågar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#699855 Jag kikade på Oregons product selector, och svärdet verkar passa men kedjan skulle vara 45 länkar istället för 44...

Var får man tag i en 91VXL045, GRanngården säljer ju Sthil numera och där skulle det vara 044.

Svärdet är lika spetsigt som original, finns det något svärd som har fler tänder för den här kedjan?

Användarvisningsbild

Re: Re: Batteri-, el- och bensinsågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#699863 Man får tag i en återförsäljare som säljer Oregon o säger till dem att man vill ha en 91vxl 45dl.
Varuhus handeln har bara det de är tvugna till och vet i regel inget om nåt annat.
Som åtf för Oregon kan man få lite vad man vill.
Bara man vet vad man ska ha.
Jag klipper själv från rulle så det blir lite lättare för mig.

Avatar Fallback

Re: Re: Batteri-, el- och bensinsågar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#699871 Jasså, du säljer Oregon? OK, då talar jag om för dig att jag skall ha 91vxl till HV535ixp, så kan du beställa hem grejerna? Vad kostar det? Finns det något passande svärd som inte är så spetsigt, med fler tänder på topptrissan än det jag hittade ovan?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).