Bioenergi

Sälja Grot och lite träd

3 inlägg 3976 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sälja Grot och lite träd

Olindersson  
#698554 Har röjt en del på tomten har fällt ca 15 träd som ligger på tomten. Några träd skall sparas men några skall bort och allt ris/grot skall bort med. Tänkte att man kanske kan sälja detta till nåt företag istället för att tvingas betala en hel del för av hämtning. Att nån kommer och hämtar mot betalning är lätt.. Men att sälja det till nån eller i alla fall slippa betala för det. Hur mycket måste man ha för att nån skall vara intresserad att köpa och vilka företag finns det?


Jag bor i Lerum utanför Göteborg jag tog kontakt med det ända bolag som jag vet om Stark flis i Vårgårda men dom hade för tillfälligt fullt och kan inte hämta mera just nu. Så finns det andra företag som gör sånt verkar vara halvt omöjligt att hitta nån. Finns det nån vänlig själ här inne som vet nåt hade det varit väldigt tacksamt.

Såg nån gammal tråd i ett annat forum som nämde att han sålt grot och lite trä till ett flisbolag som om man har tillräckligt för att fylla bil och släp så kunde man få en del pengar för detta men han som skrev nämnde inte vad företaget hette.

Tack på förhand Henrik



   TS
Användarvisningsbild

Re: Sälja Grot och lite träd

Erik 2  
#698565 Kolla med flisarn / Glenn Johansson transport AB i kunhsbacka, googla så hittar du alla uppgifter. Mycket bra enligt mina erfarenheter. Lycka till.

Avatar Fallback

Re: Sälja Grot och lite träd

nissebrun  
#698566 Tänk på att de flesta nog vill ha torrt grot om de skall betala något för det. Så isåfall skall det ligga en säsong och helst i en välta som är täckt för att det inte skall regna i det. Själv tycker jag att det låter som lite liten volym, men det kanske var "stora" träd.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).