Motorsåg och handhållet

Min nya Husqvarna 543 xp g dör vid gas

11 inlägg 3722 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Min nya Husqvarna 543 xp g dör vid gas

Karl-magnus  
#697860 Min nya motorsåg dör vid gasning vi tror att det är någon inställning som man måste justera men vi vet inte vilken man justera. Motorsågen startar väldigt lätt men när msn försöker gasa så där den. Vi kollade genom hela instruktionsboken men inte inget om det. Vi tänker nog lämna in motorsågen på tisdag. Men vet någon hur man kan fixa det?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Min nya Husqvarna 543 xp g dör vid gas

Joakim S  
#697863
Karl-magnus skrev:Min nya motorsåg dör vid gasning vi tror att det är någon inställning som man måste justera men vi vet inte vilken man justera. Motorsågen startar väldigt lätt men när msn försöker gasa så där den. Vi kollade genom hela instruktionsboken men inte inget om det. Vi tänker nog lämna in motorsågen på tisdag. Men vet någon hur man kan fixa det?

Är den helt ny? Isf bör den lämnas in utan att den skruvas på,där ni köpte den.

Användarvisningsbild

Re: Min nya Husqvarna 543 xp g dör vid gas

johan eriksson  
#697868 Tillbaks till ÅF utan att skruva själv om den är ny. Den ska vara leveransservad och injusterad om den är ny.

Användarvisningsbild

Re: Min nya Husqvarna 543 xp g dör vid gas

Karl-magnus  
#697903
Joakim S skrev:
Karl-magnus skrev:Min nya motorsåg dör vid gasning vi tror att det är någon inställning som man måste justera men vi vet inte vilken man justera. Motorsågen startar väldigt lätt men när msn försöker gasa så där den. Vi kollade genom hela instruktionsboken men inte inget om det. Vi tänker nog lämna in motorsågen på tisdag. Men vet någon hur man kan fixa det?

Är den helt ny? Isf bör den lämnas in utan att den skruvas på,där ni köpte den.



Vi köpte den i fredags ny hos en återförsäljare
Senast redigerad av Karl-magnus mån 01 feb 2021, 00:13, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Min nya Husqvarna 543 xp g dör vid gas

Joakim S  
#697918
Karl-magnus skrev:
Joakim S skrev:
Karl-magnus skrev:Min nya motorsåg dör vid gasning vi tror att det är någon inställning som man måste justera men vi vet inte vilken man justera. Motorsågen startar väldigt lätt men när msn försöker gasa så där den. Vi kollade genom hela instruktionsboken men inte inget om det. Vi tänker nog lämna in motorsågen på tisdag. Men vet någon hur man kan fixa det?

Är den helt ny? Isf bör den lämnas in utan att den skruvas på,där ni köpte den.



Vi köpte den i fredags ny.

Hos ÅF, eller på nätet?

Avatar Fallback

Re: Min nya Husqvarna 543 xp g dör vid gas

Astrix1  
#697994 Börja med o,25 varv motsols på låg varv så ska att den får mer bränsle Och öka lite tills den svarar bra. Finns även än begränsning hyllsa special mejsel om inte justering räcker till. Man måste justera sågen någon gång ibland

Användarvisningsbild

Re: Min nya Husqvarna 543 xp g dör vid gas

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#698004
Astrix1 skrev:Man måste justera sågen någon gång ibland

Nej det behövs inte. Jag har en mer än 10 gammal 346 som aldrig blivit justerad och den går fortfarande som bara den. Om den börjar ändra beteende är det för att man slarvat med att rengöra luftfiltret.

Användarvisningsbild

Re: Min nya Husqvarna 543 xp g dör vid gas

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#698015 Att justera såg är lätt för vissa, inte för andra.
De ska inte behöva justeras avigt o rätt.
Två ggr om året är nog lämpligt för de som går året runt. Många går bara den svala delen av året då behövs inte justeras pm om allt är rätt.
Många parametrar spelar in i detta.
Rengörning, klimat, bränsle, sågens skick, frekvens de används och hur de används är några av dessa.

En ny såg levererad från butik ska gå rätt.
Annars ska den tillbaks och de ska få en chans o göra rätt. Funkar inte detta ska husqvarna veta om detta. De är de som bestämmer hur produkter funkar och hur åtf agerar.
Så innan man själv pillar ska ÅTF få se till att produkten levererar vad de sålt.
Du batalar för en såg som funkar, det ska du ha.
Inget annat.
Ska man köpa nåt som inte funkar finns billigare alternativ.

Avatar Fallback

Re: Min nya Husqvarna 543 xp g dör vid gas

TreeSwede  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#698447 Kastskyddet i? Ursäkta om det inte alls är en relevant fråga, vet ju inte alls vad du har för vana av motorsågar!

Användarvisningsbild

Re: Min nya Husqvarna 543 xp g dör vid gas

Karl-magnus  
#698518 Kastskyddet var inte i

   TS
Avatar Fallback

Re: Min nya Husqvarna 543 xp g dör vid gas

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#699328 Den är säkert snålställd från fabrik undrar när dom skall upptäcka att en tvåtaktare blir påverkad av vädret i sina inställningar .

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).