Arbetskläder för skogen

Storväst

17 inlägg 15132 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Storväst

Skogshuggarn  
#13894 Var kan man få tag på en klassisk "storväst", nuförtiden?. (fodrade manchester modellen med omlottknäppning.)

"Fristads", sålde dem för något år sedan, men nu verkar den ha försvunnit från sortimentet.

Tacksam för tips!.



   TS
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#15099 Knuffar upp frågan.

Är det verkligen ingen som har tips om var man kan införskaffa detta (simpla) och välkända klädesplagg?.

   TS
Avatar Fallback
sodoff  
#15105 Det finns hos min lokala Lantmännenhandlare :D

Reftele/Småland för att vara exakt

Skulle kunna langa en til dig om du bor långt bort!

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#15109
sodoff skrev:Det finns hos min lokala Lantmännenhandlare :D

Reftele/Småland för att vara exakt

Skulle kunna langa en til dig om du bor långt bort!


Stort tack för ditt svar och erbjudande, Sodoff!

Tyvärr så har jag en bit till Reftele, men ska skyndsamt undersöka tipset om Lantmännen.
De borde ju kunna skicka med post om inte annat.

Mvh//

   TS
Avatar Fallback
sodoff  
#15110 Ja det borde gå att ordna, stöter du på patrull kan du höra av dig, jag har svärfar som insider på mitt lantis så ingenting är omöjligt :D

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#15113
sodoff skrev:Ja det borde gå att ordna, stöter du på patrull kan du höra av dig, jag har svärfar som insider på mitt lantis så ingenting är omöjligt :D


Toppen!

Jag tackar och bockar på förhand,,,,,,, :D

   TS
Användarvisningsbild
Martin_H  
#697998
sodoff skrev:Ja det borde gå att ordna, stöter du på patrull kan du höra av dig, jag har svärfar som insider på mitt lantis så ingenting är omöjligt :D


Hej,

Grov chansning det här i och med att det gått ett antal år, men jag är på jakt efter en storväst i stil med den som Fristads en gång gjorde.

Har du fortfarande möjlighet att fixa en? Eller kanske kan du tipsa om var jag kan hitta en?

/Martin
mail: martin_hallin@outlook.com

Avatar Fallback

Re: Storväst

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#698006 Jag har Gyllenhaks storväst, men den kanske är för fin för skogen 😉

https://www.gyllenhaks.se/index.php?mai ... ucts_id=57

Användarvisningsbild

Re: Storväst

Raggarö  
#698033 Jag har sett begagnade av och till på Tradera - värt att kolla!

Jag har en mörkbrun smalspårig Fristads, den är en nödlösning tills jag hittar en guldgul bredspårig igen. Den gamla föll i spillror. I värsta fall får det bli en Gyllenhaak.

Raggarö

Användarvisningsbild

Re: Storväst

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#698058 Har aldrig använt nån så kan inte uttala mig pm hur det funkar. Blev lite nyfiken och några frågor dyker upp.
Har man dennna över huggarblusen?
O reflex väst över denna sen?

Användarvisningsbild

Re: Storväst

johan eriksson  
#698059
Mange skrev:Har aldrig använt nån så kan inte uttala mig pm hur det funkar. Blev lite nyfiken och några frågor dyker upp.
Har man dennna över huggarblusen?
O reflex väst över denna sen?


Man kanske bara har den på vid rast för att inte börja frysa, och då över huggarblusen.

Användarvisningsbild

Re: Storväst

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#698067
johan eriksson skrev:
Mange skrev:Har aldrig använt nån så kan inte uttala mig pm hur det funkar. Blev lite nyfiken och några frågor dyker upp.
Har man dennna över huggarblusen?
O reflex väst över denna sen?


Man kanske bara har den på vid rast för att inte börja frysa, och då över huggarblusen.


Nu när temperaturen är en bit under noll. Så har jag västen på när jag hugger. Det är en fristads reflexvariant. Närmar det sig nollan kör jag utan. Tar då på mig den vid pauser.

Avatar Fallback

Re: Storväst

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#698068 Jag sökte på Tradera efter storväst, det fanns dock ingen istället svarade Tradera:
"Någonting annat från samma kategori som kanske passar?"
Och så tipsar de om stringkalsonger 🙄

Hur troligt är det att man istället för storväst väljer stringkallingar?

Jag ondgjorde mig över detta på Facebook och det slutade med att en okänd människa tyckte synd om mig och skrev att han hängde en storväst på min dörr. 👍

Ett tips 😉

Användarvisningsbild

Re: Storväst

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#698078 Hahaha.
Det kanske är ett par storkallingar där hänger rätt vad det är...

Avatar Fallback

Re: Storväst

mullhytting  
#698090
johan eriksson skrev:
Mange skrev:Har aldrig använt nån så kan inte uttala mig pm hur det funkar. Blev lite nyfiken och några frågor dyker upp.
Har man dennna över huggarblusen?
O reflex väst över denna sen?


Man kanske bara har den på vid rast för att inte börja frysa, och då över huggarblusen.


Stor västen har jag vid dunken och tas på så fort man inte arbetar, vid tankning, filning eller annat stillestånd.
-20 och neråt så har det hänt att jag haft den på under arbetet. Tyvärr svår att få tag på som sagt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).