ATV och UTV i skogen

Varning för Hisun UTV från PS auktioner

8 inlägg 6308 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Varning för Hisun UTV från PS auktioner

Leilar  
#698039 Varning för Hisun UTV från PS auktioner
« skrivet: Idag kl. 10:32:17 »
👎
Bengts Motorservice Skog och Trädgård i Skeppshult säljer via PS auktioner ett parti terränghjulingar UTV fabrikat Hisun Sector 590. I själva verket handlar det om byggsatser innehållande ett 70-tal komponenter som skall monteras. I marknadsföringen på auktionssiten framgår endast: " Levereras i låda hjul ,båge med mera är inte monterat". Vid närmare förfrågan till säljarna om vad som menas med " med mera ". Uppger man att stötdämpare, ljuddämpare och flak menas.
Sanningen är att man köper ett chassi med motor och axlar monterat resten får kunden ombesörja själv ( utan monteringsbeskrivning). Förfarandet kan endast betecknas som lurendrejeri med smak av "bondfångeri". Att PS auktioner medverkar till sådant skall uppmärksammas eftersom deras kontakt Daniel Nilsson enda kommentar är "att ingen annan som köpt har klagat".



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Varning för Hisun UTV från PS auktioner

Granstorp  
#698042 Bengts Motorservice säljer mig veterligen bara Suzuki?

Avatar Fallback

Re: Varning för Hisun UTV från PS auktioner

JoTh  
#698124
Granstorp skrev:Bengts Motorservice säljer mig veterligen bara Suzuki?


Tidigare har andra ATV handlare som sålt Suzuki även sålt Hisun, tex Edhs ATV i Järpen som sålt Suzuki sedan de kom till Sverige på 80- talet.
Söker man på deras sida nu, är länkningen till Hisun borta.
Suzuki sidan länkar däremot till KGK Motor.
Tror det var KGK Motor som haft agenturen för bägge dessa märken.

Kanske det är ett restlager som är köpt, så som handlarna fått maskinerna levererad ?

Användarvisningsbild

Re: Varning för Hisun UTV från PS auktioner

Granstorp  
#698127 Har aldrig noterat att Bengt tidigare skulle sålt Hisun, men hur som helst så verkar det skumt!

Avatar Fallback

Re: Varning för Hisun UTV från PS auktioner

JoTh  
#698130
Granstorp skrev:Har aldrig noterat att Bengt tidigare skulle sålt Hisun, men hur som helst så verkar det skumt!


Sökte på PS auktioner men lyckades inte hitta på något Hisun objekt.

Ligger de ute fortfarande?

Användarvisningsbild

Re: Varning för Hisun UTV från PS auktioner

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#698133
JoTh skrev:
Granstorp skrev:Har aldrig noterat att Bengt tidigare skulle sålt Hisun, men hur som helst så verkar det skumt!


Sökte på PS auktioner men lyckades inte hitta på något Hisun objekt.

Ligger de ute fortfarande?


Kollade jag med, men hittade ingen pågående auktion, men en avslutad....

Användarvisningsbild

Re: Varning för Hisun UTV från PS auktioner

klarkolofs  
#724598 Är det någon som köpt en och möjligtvis kan tänka sig sälja den igen eller bara motorn? Mvh David

Kontakta mig på
Sweturf@gmail.com
0709575353

Avatar Fallback

Re: Varning för Hisun UTV från PS auktioner

Elmhult  
#724611 Såg byggsatser till salu för bara någon dag sedan. Inte på auktion utan till fast pris på runt 70'? Ingen garanti. Kommer inte ihåg var. Blocket kanske.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).