Skojigt/Galet

roliga skogslåtar :-)

40 inlägg 31902 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: roliga skogslåtar :-)

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61692 japp! får vi inte se dessa glada "huggare" i skogen framöver ..så måste jag bli förvånad .. det krävs ju en del intresse för att skapa nåt så skojigt .. utav mig får ni 5 +++++ .. :-bd

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: roliga skogslåtar :-)

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69441
Niklas H20 skrev:jag har hört en låt som jag inte är säker på vad den heter men möjligen "Cric crac timberjack" men det var inget jag hittade på you tube nu :sad:



jag frågade glasögonen o hittade Fracc – Cric Crac Timberjack men inget på tuben eller nån annan stans

Avatar Fallback

Re: roliga skogslåtar :-)

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69450 jag klurade lite på "timberjacklåten" ... men det är nada på nätet ... men jag tänkte fylla på här med en grej som väcker en del tankar om hur verkligheten kan fungera just idag ;) och vissa delar av texten är nog "klockren" i en del fall =))


   TS
Användarvisningsbild

Re: roliga skogslåtar :-)

Sedvall  
#69766 gamle johnny cash har ju även ett jävla bra alster


Avatar Fallback

Re: roliga skogslåtar :-)

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69777
Sedvall skrev:gamle johnny cash har ju även ett jävla bra alster




japp! :-bd och johnny cash har även andra fina alster :-)

   TS
Användarvisningsbild

Re: roliga skogslåtar :-)

stegmaster  
#69796 En Norsk protestvisa från 70talet om sagverk og penger

Avatar Fallback

Re: roliga skogslåtar :-)

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69916 ett par länkar från tuben , där kjellas traktorkapell .. härjar på en "logdans"

(syrrans son och dotter ordnade festen) ... :-bd ... jag var inte med denna sommar , men vill gärna delta om det blir samma fest nästa sommar .. ;)

och nog har texterna vissa fyndigheter ;) ... och bolindern är ju härlig ...bum ....bum ..bum .bum.bumbumbum :-)



även denna är fin :D



för f-n "come on katten , det svänger ju " =)) =))

...så ska det va !

   TS
Användarvisningsbild

Re: roliga skogslåtar :-)

Thunborg  
#69928
"spindeln" skrev:ett par länkar från tuben , där kjellas traktorkapell .. härjar på en "logdans"

(syrrans son och dotter ordnade festen) ... :-bd ... jag var inte med denna sommar , men vill gärna delta om det blir samma fest nästa sommar .. ;)

och nog har texterna vissa fyndigheter ;) ... och bolindern är ju härlig ...bum ....bum ..bum .bum.bumbumbum :-)



även denna är fin :D



för f-n "come on katten , det svänger ju " =)) =))

...så ska det va !


Ja jä..la , efter att ha kommit upp och sett dansbandskampen och få se detta :surp: sökt och sett att kjellas loge inte ligger så långt från dig, NÄSTA SOMMAR KOMMER VI :geek: och då räknar vi med kjellas .........

Avatar Fallback

Re: roliga skogslåtar :-)

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69935 jodå! kjellas är ena riktigt goa gubbar .. och visst , jag ska försöka provocera fram en "logdans" även nästa sommar

men jag måste ju ta ett snack med dom mkt. duktiga som ordnade festen i sommar...

och vill "thunborg" göra ett besök ..så är ju inte husvagn nödvändigt .... nog för du är en j-vla "långkalv" .. men det går nog att pula in dig i nån skrubb.. så övriga i din familj får sova ifred =)) =)) =))

herrej-vlar ! naturligtvis är hela "thunborgs" fam. välkommen .. 🤗

   TS
Avatar Fallback

Re: roliga skogslåtar :-)

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70085 jag undrar hur stort intresset är av övriga "forumet" är för en träff med kjellas på scenen vid en gammal festplats ett stenkast från min verkstad ?? .. vi kan ju börja klura lite .. d skulle vara jäkla skoj o få en skogsarbetarträff .. just här ... jag vet ju att "thunborg" kommer :ugeek: ....så vad gör ni nästa sommar ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: roliga skogslåtar :-)

Thunborg  
#70205 Förfest i verkstan , uppstigning på vagnen dragen av 36án he he Vi kommer .

Avatar Fallback

Re: roliga skogslåtar :-)

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70227
Thunborg skrev:Förfest i verkstan , uppstigning på vagnen dragen av 36án he he Vi kommer .


japp! jag visste att du är villig att "härja vilt " i norrlands fina fauna =)) =)) ...

övriga folket är nog för "fjolliga" att visa intresse ... eller då är dom ena riktiga "fridolf" ;)

nog går det att ordna en liten "pikant skogsträff " för yrkesfolket dock lär nog ryktet spridas så dansgolvet går nog inte tomt ... jag får starta en ny tråd , så får vi se vad som

som händer , ..visserligen så blir partyt nästa sommar ... men jag gillar att ligga före och är en driftig j-vel då det gäller saker jag gillar de skulle vara skoj att sätta byn på kartan ;)

   TS
Användarvisningsbild

Re: roliga skogslåtar :-)

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70233 Klassiker från Vansbro \m/ \:D/


Samt ett par bidrag till från Norge :ymparty:



Avatar Fallback

Re: roliga skogslåtar :-)

ChristianA  
#75778


Ja vad ska man säga? Lite drag i den i alla fall! :o

Avatar Fallback

Re: roliga skogslåtar :-)

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#85162 haha! jag kunde inte låta bli att bifoga : =)) =))


   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).