Socialt (mer om oss)

Varannan dag i skogen

11 inlägg 1874 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Varannan dag i skogen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#697365 Har just nu det rätt suveränt. Varannan dag jobbar jag i skogen, varannan hemma framför datorn.

Hinner vila upp mig och serva grejer innan det är dags att ge sig ut dagen efter, och hinner träna ordentligt de dagarna jag inte är i skogen. Precius att man börjar längta ut, förren det är dags igen. 😀

Kan styra dagar lite, så jag undviker de värsta regnstormarna också. 👍

Enda nackdelen är att det är 4 mil enkel väg, så det blir mer köra än om jag legat över några dagar.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Varannan dag i skogen

80-90  
#697366 Låter som det är svårt å få det bättre 👍

Användarvisningsbild

Re: Varannan dag i skogen

bodaedet  
#697369 Jobbar varje dag i skogen som entreprenör, lik förbannat längtar jag tills helgen eller en ljus timme så jag kan hugga lite ved manuellt eller gå med röjsågen. Någon diagnos måste man ha väl 😀

Avatar Fallback

Re: Varannan dag i skogen

tallen100  
#697372
bodaedet skrev:Jobbar varje dag i skogen som entreprenör, lik förbannat längtar jag tills helgen eller en ljus timme så jag kan hugga lite ved manuellt eller gå med röjsågen. Någon diagnos måste man ha väl 😀

Blev det inget av med manuellarbete skiftat med maskinkörning som du var inne på tidigare?

Användarvisningsbild

Re: Varannan dag i skogen

bodaedet  
#697376 Japp det blev det, men snön satte stopp för röjningen. Nu är det skift på maskin som gäller, mera ljusa timmar att vara på egen skog 👍

Avatar Fallback

Re: Varannan dag i skogen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#697378 Hur mycket snö har du för att stoppa röjningen? Har 1 dm nu, och det är lite tradigt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Varannan dag i skogen

bodaedet  
#697383 Vi har väl runt 2dec, det märks fort på tidsåtgången och därmed priset. På egen skog gjorde jag ett ryck när upplegan reste.
Sen har vi ju bra vinter här nu med mellan -10 -20 grader, högtryck på maskingallringen med så fint före så vi kör så mycket vi orkar 👍

Avatar Fallback

Re: Varannan dag i skogen

enbhen  
#697408
Mangan skrev:Har just nu det rätt suveränt. Varannan dag jobbar jag i skogen, varannan hemma framför datorn.

Hinner vila upp mig och serva grejer innan det är dags att ge sig ut dagen efter, och hinner träna ordentligt de dagarna jag inte är i skogen. Precius att man börjar längta ut, förren det är dags igen. 😀

Kan styra dagar lite, så jag undviker de värsta regnstormarna också. 👍

Enda nackdelen är att det är 4 mil enkel väg, så det blir mer köra än om jag legat över några dagar.


Grymt att kunna ha det så! Har en liknande plan men inte riktigt kommit till skott än😩

Avatar Fallback

Re: Varannan dag i skogen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#697445 Ja, det ha fallit sig så bara. Får vara glad så längege det funkar, och jag tycker det är roligt. Om 2 månader lär det bli stressigare på kontoret...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Varannan dag i skogen

Erre  
#697479
Mangan skrev:Ja, det ha fallit sig så bara. Får vara glad så längege det funkar, och jag tycker det är roligt. Om 2 månader lär det bli stressigare på kontoret...

Har du köpt 4 hjulsdrivet å griplastarvagn? 😉

Avatar Fallback

Re: Varannan dag i skogen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#697480 Traktorgrävaren är 4-hjulsdriven... 🤔

Annars går det mycket 2-taktare i röjskogen nu. Och elbil till och från skogen...

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).