Verkstan

El till 7poligt uttag

7 inlägg 1982 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

El till 7poligt uttag

henrik!  
#697180 Hej,
Jag vill ha el till den hydrauliska winschen på skogsvagnen. Kör en Ford 5000, och sladdarna är helt strömlösa.. kan jag koppla den sjupoliga direkt på kabelskorna som sitter på batteriet?



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: El till 7poligt uttag

Vardon  
#697182 Kosta på dig en säkring men det finns säkert på närmare håll är ju inga jätteeffekter tex stjäla från el lampa.

Användarvisningsbild

Re: El till 7poligt uttag

henrik!  
#697185 Hade gärna gjort så, men finns inga lampor eller så att stjäla ifrån, enda strömförande verkar vara knappen till startmotorn 🙂

   TS
Avatar Fallback

Re: El till 7poligt uttag

nilsszzon  
#697193 dra en ny kabel från batteriet då , men precis som vardon skriver snåla inte på säkringen den kan rädda traktorn en vacker dag

Användarvisningsbild

Re: El till 7poligt uttag

Vardon  
#697245
henrik! skrev:Hade gärna gjort så, men finns inga lampor eller så att stjäla ifrån, enda strömförande verkar vara knappen till startmotorn 🙂


Då hade jag dragit med nån tråd extra och satt nån lampa med. Typ sätt en säkringslåda med 10 flatstift och dra en kabel för nån mer funktion

Avatar Fallback

Re: El till 7poligt uttag

kungsis  
#697274 Jag har en kompis som hela tiden hade problem med sin vinsch. Visade sig vara släpvagnskontakten. Sökte lite på nätet och hittade att det gick att köpa bra mycket bättre kontakter hos företag som säljer grejer till båtar. Inte direkt billiga, men skönt att ha grejer som funkar.

Mvh
Kungsis

Användarvisningsbild

Re: El till 7poligt uttag

henrik!  
#697302 Tacksam för svaren jag fått, åker och köper en säkringshållare på Biltema för 8 flatstift, och lite kablar. Förbereder för belysning när jag ändå håller på 👍

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).