Skogsvagn (Huggarvagnar)

PTO hydaulpump Valmet/KTS

8 inlägg 3548 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

PTO hydaulpump Valmet/KTS

Høsøien  
#69362 Har en Valmet 465 og en KTS 8,5 tonn vogn. Trenger mere olje til krana/stegmaster og vurderer derfor en PTO pumpe. Men når jeg ser på PTO akselen på traktoren og hvor nær vognens drag er så lurer jeg på om det blir plass. En pumpe som settes fast på draget til vognen og drives med PTO aksel fra traktor til pumpe vil ikke gå da en slik aksel vil komme bort i draget (ser slik ut i alle fall).

Hvor mye bakover bygger en PTO pumpe med gear?



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: PTO hydaulpump Valmet/KTS

Skogstomte  
#69373 Kolla här. Ring och fråga om det är intressant, de brukar ha koll på diverse byggen.

http://www.weimer.se/subdet32.htm

Användarvisningsbild

Re: PTO hydaulpump Valmet/KTS

stegmaster  
#69401 sjekk på denne adressen på side 87-89(her står en del mål på disse gearboksene). Håper det kan hjelpe?
http://www.okonomi-deler.no/downloads/k ... aulikk.pdf

Avatar Fallback

Re: PTO hydaulpump Valmet/KTS

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69451 Hej Jan,

En PTO-pump kommer kollidera med draget. Det går dock att modifiera draget men kräver svetsjobb alternativt att du köper ett färdigt drag samt pump och tank. Hur mkt flöde behöver du?

MVH

Morgan Nordin, K.T.S

Avatar Fallback

Re: PTO hydaulpump Valmet/KTS

Høsøien  
#69469 Tja, skulle ville ha 70 L/min men hydraulservoen klarer vell bare 50 L/min så da blir det med det.

Morgan: Hva koster et nytt drag med pumpe og tank?

   TS
Avatar Fallback

Re: PTO hydaulpump Valmet/KTS

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69496 Enligt www.oie.se så går det att vända traktorväxeln "uppåt" under förutsättning att man byter plats på avtappningsplugg och luftnippel. Detta kanske ändå inte går beroende på hur långt ut PTO-axeln "sticker ut" från traktorn så att traktorväxeln får plats.

Avatar Fallback

Re: PTO hydaulpump Valmet/KTS

rex  
#69632 veit at økonomie deler har noen pumper til div traktorer som skal gi ganske mange flere l/min en de orginale,men hvor mye meire husker jeg ikke

Avatar Fallback

Re: PTO hydaulpump Valmet/KTS

Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69641 Jan: du har PM!

MVH
Morgan Nordin

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).