Traktorer och processorer

valmet 465 s

12 inlägg 17770 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

valmet 465 s

rex  
#69473 er det noen som har erfaring med valmet 465 tenker på hva motor og gir tåler og gå av timer,er det noen som vet hva den yter av effekt på tappe kontra en valtra 700,kom gjerne med utaleser fra dere som kjøre slike,synes den virker som en veldig bra traktor!!!!! :o



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: valmet 465 s

stegmaster  
#69478 Jag kanksje e innhabil i denna sak, men jag tar risken endog. Jeg har en 665s som ju e nästan samma traktor om man ser bort från motoren. Men en kompis har en 365s med den 3syl motoren med turbo, och vi er båda jättenöjde med dessa. ska kolla lite tekniska data i instruksjonsboka.
En 465s yter 46,5 kw på pto och en 700 yter 46,7 kw på pto änligt Dlg test från 1998.
Ser ju at flere av dessa (65 serie) har 8000-10000 t på mäteren och fortfarande et högt andrehåndvärde så det kan vel inte vara helt fel. Så jeg tror ikke du tar noen stor risiko ved å kjøpe en slik traktor.
Har dü en "på hånd" som du lurer på og kjøpe?
Men hva motor og gir tåler kommer jo veldig an på hvordan du kjører uansett vilken traktor du har, men jeg har ikke hørt om noen spesielle svakheter på disse traktorene. Så løp og kjøp. :wink:

Avatar Fallback

Re: valmet 465 s

rex  
#69504 har ikke noen på handa,men driver bare og undersøke litt til jeg skal kjøpe,og er ihuget valmet fan.høy pris på disse,men så holder dem seg veldig godt i pris!!!! tusen takk for svaret!

   TS
Avatar Fallback

Re: valmet 465 s

Rolfo  
#69595 Du kan trygt kjøpe en Valmet x65 serie. Det er forgjengerne til 700, 800 og 900. Har selv en 365S, eneste savn er at jeg ønsker meg skogshytte ..

Avatar Fallback

Re: valmet 465 s

rex  
#69614 hvis ikke pris diferansen er for stor er da en valtra 700 og fåretrekke fram for en 465s???? regne med ja
skal kun brukes til snømåking og lett skogsarbeid må være lett startet i kulde og være billig i forbruk 🧠
Senast redigerad av rex mån 19 okt 2009, 21:20, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: valmet 465 s

stegmaster  
#69617
rex skrev:hvis ikke pris diferansen er for stor er da en valtra 700 og fåretrekke fram for en 465s???? regne med ja
skal kun brukes til snømåking og lett skogsarbeid må være lett startet i kulde 🧠

Ja självklart e en 700 och fåretrekke, men jag fatter inte hur du kan få den til "lite mer" en en 465s.
700 brukar ha knappeclutch och dessutan en kraftigare bakaksel och lite större oljeflöde en standard på 465, ochså lite mer lyftkraft i 3pkt.

Avatar Fallback

Re: valmet 465 s

rex  
#69620
stegmaster skrev:
rex skrev:hvis ikke pris diferansen er for stor er da en valtra 700 og fåretrekke fram for en 465s???? regne med ja
skal kun brukes til snømåking og lett skogsarbeid må være lett startet i kulde 🧠

Ja självklart e en 700 och fåretrekke, men jag fatter inte hur du kan få den til "lite mer" en en 465s.
700 brukar ha knappeclutch och dessutan en kraftigare bakaksel och lite större oljeflöde en standard på 465, ochså lite mer lyftkraft i 3pkt.


kikk på finn.no ca 20000-40000 meire for en 700 i tur de første modellan som er godt litt,men hvor sto fart gjør de etter veien?

   TS
Användarvisningsbild

Re: valmet 465 s

stegmaster  
#69625 Har ikke fått sett på finn ennå, men når det gjelder hastighet så er jo 700 en 40km/t og 465s 30km/t (registrert)
Men en 465s går i ca 35-37 km/t (kommer litt an ¨på dekkutrustning), grunnen til dette er at de gikk som 40km/t traktorer i finnland (som ikke krevde bremser på framhjul for 40km/t traktorer), derfor er turtallet nedjustert litt kontra en vanlig 465 , for og få ned hastighetenher i Norge. Men kan du få en sammenlignbar 700 så ville jeg selvsagt valgt denne, men du må jo også vurdere hvordan de er utstyrt i forhold til hva du trenger. Så som om den har skogshytte,
bremseventil, flere en 2 dobble uttag, om det følger med kjettinger og hvor gode dekk det er, laster o.s.v
Alt dette har jo nesten alt og si, for det blir veldig dyrt og måtte kjøpe mye slikt ekstrautstyr i tillegg.

Avatar Fallback

Re: valmet 465 s

rex  
#69633 ok og takk for svarene,regne med at sånn forbruksmessig ligger de ganske likt!!! :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: valmet 465 s

rex  
#69685
stegmaster skrev:Har ikke fått sett på finn ennå, men når det gjelder hastighet så er jo 700 en 40km/t og 465s 30km/t (registrert)
Men en 465s går i ca 35-37 km/t (kommer litt an ¨på dekkutrustning), grunnen til dette er at de gikk som 40km/t traktorer i finnland (som ikke krevde bremser på framhjul for 40km/t traktorer), derfor er turtallet nedjustert litt kontra en vanlig 465 , for og få ned hastighetenher i Norge. Men kan du få en sammenlignbar 700 så ville jeg selvsagt valgt denne, men du må jo også vurdere hvordan de er utstyrt i forhold til hva du trenger. Så som om den har skogshytte,
bremseventil, flere en 2 dobble uttag, om det følger med kjettinger og hvor gode dekk det er, laster o.s.v
Alt dette har jo nesten alt og si, for det blir veldig dyrt og måtte kjøpe mye slikt ekstrautstyr i tillegg.


stegmaster ser du er fornøyd med 665s din ka den bruker i timen på det arbeide du gjør?

   TS
Användarvisningsbild

Re: valmet 465 s

stegmaster  
#69689 Bruker den mest til kjøring med tømmerhenger, og er da sjelden over en 1500-1600 rpm på motor(ca 1200 mens jeg kjører krana). En dags arbeid på ca 5-6t(uten stans av motor) går det på en 18-20liter diesel, de få gangene i året den går full gass over lengre tid (veikjøring med henger) bruker den mye mer, men dette er så sjeldent at jeg har ikke målt dette. Ifølge test utført av DLG så var snittforbruk 9l og max 14l pr time, men dette er på høyere turtall enn jeg kjører)
Har aldrig kjørt opp over halve tanken noen gang og den tar vel 73 liter om jeg husker rett.(men den går aldrig hele dagen heller som f.eks fra kl 07.00 - 21,00) :wink:
Så den bruker vel omtrent det som er vanlig for denne traktorstørrelsen.
Spesielt om du skal bruke traktoren i skogen er disse traktoren meget bra, så kjøp en med skogshytte (så får du litt større hytte, i tillegg til at du kan sitte ok bakovervendt med gasspedal(greit å kunne regulerer turtallet ved krankjøring). Dessuten har jo valmet slett underside og tanken i rammmen + beskyttelse for drivaksel som standard, så mer beskyttelse trenger du ikke om du ikke skal drive med ekstremkjøring i terrenget.
Til vanlig lanbrukskjøring finnes det sikkert mange andre ok traktorer også, men i skogen er det ingen som slår valmet/valtra i standardutførelse. Men som sagt så er jeg nok litt innhabil i denne debatten: :wink:
Noe som kunne vært bedre er støynivået i hytta som oppgis til 85db med lass, men dette er vel som traktorer flest fra denne tida. Ellers er å si at det er en lett traktor med god trekkevne(60kg/kw) dreiemoment på 290nm.
Dette ble litt mer en bare dieselforbruk, derfor også noen betrakninger som jeg kom på ifarten.
Her er et par bilder av ekvipasjen.
Bild

Bild

Avatar Fallback

Re: valmet 465 s

rex  
#69705 ser veldig bra uthar hørt veldig mye positivt om dem som skogs traktor,veit om det der med slett underside og integrert tank er dem så solid under at du ikke behøver bukbeskytelse når du jobber i skogen på full tid??

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).