Motorsåg och handhållet

Vilken kedja?

5 inlägg 1653 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vilken kedja?

Bedford  
#692613 Jag har en 3/8 full mejsel full comp av nått billigare slag. Tycker den blir slö väldigt lätt funderar på ett byte. Lika bra att gå på en motsvarande stihl. (rs) eller vore det bättre med någon annan typ. Halvmejslad? Används på en ms660 25" för fällning och kubbning av gran tall asp å björk. Så lika bra fart på kapaningen eller åtminståne i närheten, men med bättre "tålighet" är vad jag skulle behöva. Vad rekomenderar ni?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Vilken kedja?

Westra Aros  
#692644 RS är nog det som är smidigast att få tag i, hållbarheten är duglig så länge man håller nosen ur backen

Avatar Fallback

Re: Vilken kedja?

Ldsaren  
#692664 Jag hade helmejselkedja Rs på 261 an , råkade ta lite lite för mycke på ryttarna bare , blev jäkligt huggig o tråkig och aggressiv.
Blev bättre sen efter lite filning .

Avatar Fallback

Re: Vilken kedja?

Hepo  
#692676
Bedford skrev:Jag har en 3/8 full mejsel full comp av nått billigare slag. Tycker den blir slö väldigt lätt funderar på ett byte. Lika bra att gå på en motsvarande stihl. (rs) eller vore det bättre med någon annan typ. Halvmejslad? Används på en ms660 25" för fällning och kubbning av gran tall asp å björk. Så lika bra fart på kapaningen eller åtminståne i närheten, men med bättre "tålighet" är vad jag skulle behöva. Vad rekomenderar ni?

Hej tycker oregon kedjor är lättare att fila då dom är lite mjukare än stihl. så prova full mejsel stihl rs eller motsvarande oregon å sen har husqvarna en motsvarande också xcut c85 men drivlänken är 1.5, då stihl har 1.6 på stor 3/8 svärd. Sen har stihl en halvmejsel i stor 3/8 någon rm.

Användarvisningsbild

Re: Vilken kedja?

Bedford  
#693316 Ja det blir nog en stihl rs ändå.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).