Motorsåg och handhållet

Jonsered 2050 startar med Choken men dör sen

96 inlägg 13070 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2050 startar med Choken men dör sen

Klyv Bixby  
#691404 Nu har jag sågat lite med 2050an, typ 3 tankar. Tyvärr har jag haft lite bekymmer med rullande kedja på tomgången några gånger 😥
Därför rev jag insuget idag å har nog hittat boven till tomgångsknaset, impuls tätningen var sprucken på undersidan utan att jag såg det vid tidigare inspektioner. Nu är det iaf bytt till ny gummislang och det blev mycket lättare att justera förgasaren å få kedjan still 👍

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2050 startar med Choken men dör sen

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#691447 Det är inte vanlig gummlslandg det ska vara, även om det ser ut att funka. Det blir rätt bra värme där, mer än vad valig slang klarar.
De finns nya o köpa vilket är bätrre.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2050 startar med Choken men dör sen

Klyv Bixby  
#691509
Mange skrev:Det är inte vanlig gummlslandg det ska vara, även om det ser ut att funka. Det blir rätt bra värme där, mer än vad valig slang klarar.
De finns nya o köpa vilket är bätrre.


Tack för upplysningen 😀
Det får sitta så länge tills jag fixat rätt, är iaf en värmetålig industri slang så tror inte den dör på sekunden 🤔

Vad heter den där slangen då, typ impulsgummi?

Edit. Hittade på rätt slang och har beställt hem nu.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2050 startar med Choken men dör sen

Klyv Bixby  
#698878 Min tankavluftning läcker när jag tankar 🤔 Det rinner rätt igenom, vad heter backventilen och vart kan man internetshopa den enklast??

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2050 startar med Choken men dör sen

Joakim S  
#698881
Klyv Bixby skrev:Min tankavluftning läcker när jag tankar 🤔 Det rinner rätt igenom, vad heter backventilen och vart kan man internetshopa den enklast??

Tankurluftningsventil. 5031640-01. Jag ser att en del på nätet har fel bild på den. Googla nummeret och välj där det passar dig.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2050 startar med Choken men dör sen

Klyv Bixby  
#698887 Huuum det där numret har jag letat på förut, men måste vara som du säger fel bild på typ alla ställen för det har inte verkat rätt. Men nu är en beställd iaf, hoppas det blir bra 👍

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).