Motorsåg och handhållet

Jonsered vs2255

14 inlägg 1701 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Jonsered vs2255

norralund  
#690461 Hej

Min Jonsered cs2255 smörjer inte längre . Tömt tanken kört lite med diesel i tanken
Kört i breakclean i tanken . Funkar ändå inte . Är det någon som har lite tips?

Mvh Rickard



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Jonsered vs2255

Joakim S  
#690462
norralund skrev:Hej

Min Jonsered cs2255 smörjer inte längre . Tömt tanken kört lite med diesel i tanken
Kört i breakclean i tanken . Funkar ändå inte . Är det någon som har lite tips?

Mvh Rickard

Ta av kopplingen och titta hur pumphjul och pumpkolv ser ut.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered vs2255

Joakim S  
#690464 Nr. 5 och 7

Användarvisningsbild

Re: Jonsered vs2255

Joakim S  
#690467 Har du prövat att justera pumpen i max förresten? Kan ju pröva det, före du River.

Silen kanske är tät?

Användarvisningsbild

Re: Jonsered vs2255

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#690503 Av med koppling, kolla drev och ut med pump slangar och se så det inte är stopp.

Avatar Fallback

Re: Jonsered vs2255

norralund  
#690594 Hur får man loss kopplingen ?
Kan man ta en handslägga och en rak mejsel ? Eller hur gör man det bäst
Jag är nybörjare på motorsågar.. 😀

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered vs2255

johan eriksson  
#690603 Var i landet finns du?
Ibland kanske det går att få hjälp av någon medlem på forumet som kan visa lite praktiskt, kan ju bli enklare så.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered vs2255

Rotvältaren  
#690625 Det funkar att knacka av kopplingen, tänk bara på att det är vänstergängat så kopplingen lossas medurs. Var försiktig var du slår bara så du inte knäcker en fjäder eller nåt annat känsligt. Ibland kan det underlätta om man stoppar kolven genom att peta in ett snöre (modell startsnöre med några knutar på) genom tändstifthålet när kolven är står så högt att snöret inte söker sig ned i någon kanal för då kan man få stora bekymmer. Tänk också på att avlasta startaggregatet när du drar tillbaka kopplingen så du inte drar sönder något där. Knackar du fast kopplingen är det enklast att helt enkelt skruva bort startmojängen. Du behöver inte dra så hårt men montera kedja och svärd innan du startar för annars finns risk att kopplingen gängar av och sticker iväg.

Avatar Fallback

Re: Jonsered vs2255

norralund  
#690627 Tackar och bockar för denna utförliga hjälp 👍 👍 👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Jonsered vs2255

norralund  
#691024 Var mkt smutsigt så jag torkade rent överallt och satte ihop det igen .
Provkörde men ingen skillnad.
Kan man dra ut slangen från oljetanken?
Kan man på något vi kolla om pumpen är trasig?
Eller har ni några tips??

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered vs2255

Klyv Bixby  
#691036 Har du kollat så kuggkransen på vevaxeln inte är lös? Det kan ju se bra ut utan vara så 🤔

Avatar Fallback

Re: Jonsered vs2255

Hepo  
#691068 Hej lossa skruven på pumpen sen är det bara att dra ut pump å slang, hur ser drevet ut?

Avatar Fallback

Re: Jonsered vs2255

norralund  
#691086 Allt såg bra ut vad jag kunde se . Jag hade allt löst allt utom just slangen till oljetanken. Menar du att jag kan dra ut den

   TS
Avatar Fallback

Re: Jonsered vs2255

Hepo  
#691223
norralund skrev:Allt såg bra ut vad jag kunde se . Jag hade allt löst allt utom just slangen till oljetanken. Menar du att jag kan dra ut den

hej jag det ska gå att dra ut den kan vara täppt i i silen längst ut.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).