Motorsåg och handhållet

Snölucka Husqvarna

7 inlägg 1152 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Snölucka Husqvarna

mooos73  
#690419 Hej.
Min 353 G E Tech är utrustad med snö/vinterlucka över insugsgallret.
Har förvarat den på samma ställe i 10 års tid men i år är den borta.......
Vad är det värsta som kan hända om man kör utan???? Ingen annan av sågarna jag ägt har haft snölucka....



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Snölucka Husqvarna

anersimyra  
#690435 Snöskyddet kan vara bra när man röjer täta granbestånd som är täckta med kall pudersnö som annars kan sugas in i förgasarutrymmet och täppa till luftfiltret..👍🙂

Användarvisningsbild

Re: Snölucka Husqvarna

vedmalen  
#690444 Jag har aldrig någonsin kört med snöskyddet monterat och det har då aldrig märkts av. Ibland är sågen under snön och arbetar. Håller till i Norrbotten där vi normalt har snö den här tiden, men i år är det lite av den varan.

Användarvisningsbild

Re: Snölucka Husqvarna

vedmalen  
#690447 Har varit och letat och kapat lös vindfällen under snön framför en skördare i två dagar nu. Men nu blev det klart, så då får det bli helg 👍

Avatar Fallback

Re: Snölucka Husqvarna

mooos73  
#690451 Då ska jag inte ligga vaken för att jag tappat bort den där!!! Tack för svar

   TS
Användarvisningsbild

Re: Snölucka Husqvarna

halvproffs  
#690456 Har heller aldrig använt den. Vet dock inte om jag behövt den.

Användarvisningsbild

Re: Snölucka Husqvarna

vedmalen  
#690568
mooos73 skrev:Då ska jag inte ligga vaken för att jag tappat bort den där!!! Tack för svar

Nä, sov gott!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).