Före och efter jobbet

Vad brukar ni lyssna på i maskinerna

75 inlägg 27310 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad brukar ni lyssna på i maskinerna

Lill Junior  
#46743 Beror på vilket humör man är, ljudböcker lr hårdrock. Gärna Nightwish (alla utom nyaste skivan), sonata Arctica, Stratovarius.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad brukar ni lyssna på i maskinerna

MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46760 För mig blir det P3 eller hembränt 😈
Funkar bra när man själv får välja vad som ska slukas :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad brukar ni lyssna på i maskinerna

Skog  
#48917 Äntligen har de tagit bort Rix Fm samt flyttat Mix Megapol till den frekvensen och det innebär att ROCKKLASSIKER flyttat till Gävle 106,7
inte alls fel att få lyssna till lite hederlig Rock på vardagen :P :P
Jaja morgonzoo var väll skapligt, men resten av dan var ju bara ett rundvandrade av smörmusik :???: :???:

Avatar Fallback

Re: Vad brukar ni lyssna på i maskinerna

Valmet 941  
#50848 Eddie Meduza och billy opel duger å lyssna på när man jobbar eller är i verkstan å grejjar :P

Användarvisningsbild

Re: Vad brukar ni lyssna på i maskinerna

Pidden  
#61610 Plöjer stenhårt P3! \m/ Morgonpasset med Martina, Kodjo och Hanna, Hallå P3, Pr Popullär med Hanna Fahl, P3 Musik, Christer och diverse humorprogram efter 16.00. (M.N.K. , Pang Prego, Cirkus Kiev) :-bd och kvällspasset :-bd


Gillar däremot inte sommarversinerna av P3, Det enda som är RIKTIGT lyssningsbart är Crister och Brunschrapporten med Henrik Torehammar, Tycker morgonpasset är alldeles för överspelat, Det är bara Simon Svensson som håller ribban jämnt uppe!


Klarar inte av reklamradio, (Rix FM, Mix megapol), alldeles för lite musik. och ALLTID samma låtar. :( 😡


MEn när inget på radion duger så matas det in en skiva i spelaren med lite olika musik, (Rock,metal,techno,house,dance)

Avatar Fallback

Re: Vad brukar ni lyssna på i maskinerna

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61623
Pidden skrev:Plöjer stenhårt P3! \m/ Morgonpasset med Martina, Kodjo och Hanna, Hallå P3, Pr Popullär med Hanna Fahl, P3 Musik, Christer och diverse humorprogram efter 16.00. (M.N.K. , Pang Prego, Cirkus Kiev) :-bd och kvällspasset :-bd


Gillar däremot inte sommarversinerna av P3, Det enda som är RIKTIGT lyssningsbart är Crister och Brunschrapporten med Henrik Torehammar, Tycker morgonpasset är alldeles för överspelat, Det är bara Simon Svensson som håller ribban jämnt uppe!


Klarar inte av reklamradio, (Rix FM, Mix megapol), alldeles för lite musik. och ALLTID samma låtar. :( 😡


MEn när inget på radion duger så matas det in en skiva i spelaren med lite olika musik, (Rock,metal,techno,house,dance)


plöjer också alltid p3 ..men gillar inte sommarfjollorna .. så de timmar man lyckas få sitta i maskin blir det blandat på radio ..ids inte "stöke me cd,n " B-)

och ibland blir det just denna kanal , som kan vara rätt rogivande ..sänds även som webb :-bd

http://www.guld.nu/lyssna_live.asp

Användarvisningsbild

Re: Vad brukar ni lyssna på i maskinerna

Skogstomte  
#61637 Mix megapol är det enda som funkar riktigt bra rent tekniskt, så det får det bli i mina trakter, men jag tål inte Adam och Gry! CD:n hackar så förbannat när man slår kranen i hytten eller bara man ligger på lite väl hårt i allmänhet 8)

Avatar Fallback

Re: Vad brukar ni lyssna på i maskinerna

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61688
Skogstomte skrev:Mix megapol är det enda som funkar riktigt bra rent tekniskt, så det får det bli i mina trakter, men jag tål inte Adam och Gry! CD:n hackar så förbannat när man slår kranen i hytten eller bara man ligger på lite väl hårt i allmänhet 8)


då är vi 2 som inte tål adam och gry . hehe! ...ett typexempel på ett "ständigt k-nullande" med samma j-vla folk i media .. herregud det borde finnas "nytt kött" därute .. typ som unga nya piloter i skogen ..och den där adam börjar nog bli lite blå... typ som en riktig "gammkorv" som legat ett tag =)) =))

Avatar Fallback

Re: Vad brukar ni lyssna på i maskinerna

Junior Dellen  
#65755 Jag brukar lyssna på vaken med p3 fram till klockan 6 sen blir det mix megapol fram till 10 efer det p3 fram till 16 sen blir det cd och sen mix eller rock klassiker om det inte är hockey på p4 då så klart :smile:
Lyssnade på madame terror en ljudbok av Jan Guillou, den var seg i början men i mitten och mot slutet så vart den bra!

Användarvisningsbild

Re: Vad brukar ni lyssna på i maskinerna

skogsjan695xl  
#68343 Lyssnar alltid på Adam och Gry om mottagningen tillåter, annars går P4 värmalnd.

Användarvisningsbild

Re: Vad brukar ni lyssna på i maskinerna

GremoNiclas  
#68368 En kompis slängde på mig några ljudböcker men det går tungt...Faller tillbaka i gamla hjulspår, till P3. :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad brukar ni lyssna på i maskinerna

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68417 fan vilken tur ni har som kan sitta i maskinerna o mysa .. men jag är snart i skogen

Avatar Fallback

Re: Vad brukar ni lyssna på i maskinerna

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69042


detta är förnärvarande min ringsignal , och yes ! videon väcker gamla minnen :wink: ..ujujuj ...

Avatar Fallback

Re: Vad brukar ni lyssna på i maskinerna

A-Lund  
#69442 Uteslutande ljudböcker! Kan nämna att jag körde av antennen och det tog mig två år att fixa dit en ny. Inte av lathet men jag lyssnar nästan aldrig på radion om jag har tillgång till ljudböcker, har nog lyssnat på radion (i maskinen) mindre än tio timmar det senaste året.

Avatar Fallback

Re: Vad brukar ni lyssna på i maskinerna

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#69457 man är ju liksom knuten till en o annan radio ..så p3 får duga .. och där får man en och annan schysst låt som t.e.x denna

eller ....

.... eller andra kategorier som t.e.x



och garanterat senaste nytt nyheter / trafik

men ibland knäpper man över till radio guld som ger ny energi och snurr.. och dessa levererar t.e.x denna


...rätt långt från nutidens teknik och fordonselektronik :geek:

men å andra sidan har d flesta timmerbilar "tandem bak o luftfjädring" .. luftfjädring fanns i staterna sedan länge när jag föddes .. och all bra musik har vibbar från "over there" ...och IDOL tittar jag icke på ...vem f-n har så mye tid över ..att man kan se hur folket bli förnedrade ?????

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).