Skogsröjning

Ha/pris

7 inlägg 3014 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ha/pris

Andreasforsberg  
#689886 Hej! Vad är ett rimligt hektarpris på röjning och vad kan man ta i timmen?



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Ha/pris

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#689900 Har du tittat på objektet? Omöjligt att svara annars, beror ju på hur många stammar du ska röja ner hektaret. Bättre du kör på timme isåfall, 375-400kr tim?

Avatar Fallback

Re: Ha/pris

hardman  
#689942 Vilken del av landet håller du till flisaren??. Här får man vara glad om man får ut 325kr/Tim.
Ja håller till i Värmland.

Avatar Fallback

Re: Ha/pris

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#689949 Jag gav 375 kr för drygt två år sedan i Västmanland. Effektiviteten imponerade 😮

Avatar Fallback

Re: Ha/pris

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#689965
hardman skrev:Vilken del av landet håller du till flisaren??. Här får man vara glad om man får ut 325kr/Tim.
Ja håller till i Värmland.

Blekinge

Avatar Fallback

Re: Ha/pris

mappe70  
#692195 Jag anlitade en privat entreprenör i höstas som röjde ca 30 ha andra röjning i ca 10 årig granskog och han snittade ca 2600 kr/ha med 450 kr/Tim. Hade jag anlitat Södra hade det blivit minst 1000 kr/ha dyrare trots de har en lägre timpenning. Ligger i Småland.

Avatar Fallback

Re: Ha/pris

Richard B  
#695272 Intressant att timpris inte visar effektivitet eller total kostnad, jag förstår inte riktigt vad timpris handlar om när både den som utför och beställer vill ha en kostnad/intäkt som går att planera.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).