Motorsåg och handhållet

Välsorterad Stihlhandlare på västkusten?

14 inlägg 2733 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Välsorterad Stihlhandlare på västkusten?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#689639 Imorgon skall jag åka Horred/Göteborg - Helsingborg med familjen. Finns det någon välsorterad Stihl-handlare som har öppet och har fjädrar till kopplingen på FS 480 hemma någonstans längs vägen?

Skall vara dessa tror jag: 00009975519



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Välsorterad Stihlhandlare på västkusten?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#689642 Det är ju inte en alltför stor omväg till Hyltebruk 😀

Avatar Fallback

Re: Välsorterad Stihlhandlare på västkusten?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#689651 Hmm, verkar som om FS200 har samma koppling?? Kanske ett litet "lån" då löser biffen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Välsorterad Stihlhandlare på västkusten?

Ldsaren  
#689658 Staffans maskin i Horred säljer väl Stihl han kanske har .

Användarvisningsbild

Re: Välsorterad Stihlhandlare på västkusten?

onceagain  
#689774 Agria Kållered

Avatar Fallback

Re: Välsorterad Stihlhandlare på västkusten?

Avslutat-03  
#689791 Handins i Tvååker.

Avatar Fallback

Re: Välsorterad Stihlhandlare på västkusten?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#690267 Åkte förbi Nils Larsson i Helsingborg, de hade stora ytor med både Stihl och HVA. Men inga kopplingsfjädrar. Lite konstigt tycker jag, men det kanske inte är jättevanligt att de byts.

Så jag tog kopplingen från FS200 och satte på, vi få se hur det går. Hoppas komma ut imorgon.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Välsorterad Stihlhandlare på västkusten?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#690329 Ovanligt vet jag inte, det tycker jag nog inte.
Inte många som har lager idagens Sverige.
Det mesta beställs efterhand tyvärr.

Avatar Fallback

Re: Välsorterad Stihlhandlare på västkusten?

surjämten  
#690398 En liten fråga i sammanhanget.
Du ska köpa en röjsåg Stihl 490.
Din lokala handlare begär 10 990 kr.
Hos Maskinklippet kostar sågen 9 990. Var handlar du?

Användarvisningsbild

Re: Välsorterad Stihlhandlare på västkusten?

skogsBG  
#690403 Hos min lokala handlare förstås . Kanske lite högre pris , men det kan ofta gå att få någon klinga/kedja eller annat tillbehör med i affären.
När det sedan behövs service/reservdelar så har Åf många gånger slitdelar hemma .
Vi får vara rädda om de lokala handlarna . Om alla dom slår igen måste vi handla allt via nätet och förlita oss på postnord och deras utlämningsställen .

Användarvisningsbild

Re: Välsorterad Stihlhandlare på västkusten?

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#690404 Bara en tanke🤔
- vad är värdet av lokala handlaren där du kan sticka inom för handpåläggning / rep. eller reservdelar istället för att sitta i telefonkö till företaget.se? När du väl kommer igenom till någon kundtjänst där den som svarar eventuellt har sett en motorsåg på bild...
Då kanske tusenlappen är värd något?
I detta läggs också naturligtvis om det är en duktig lokal handlare...

Användarvisningsbild

Re: Välsorterad Stihlhandlare på västkusten?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#690508 Jag ser ingen anledning att inte köpa hos handlaren.
Då är grejerna i ordning när de hämtas ut, om det är nåt med handlaren i fråga. Det kan man kolla först.

Användarvisningsbild

Re: Välsorterad Stihlhandlare på västkusten?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#690647 Hur trogen är ni er handlare då?
Jag har ett dilemma, har 3 - 4 handlare jag brukar åka till.
Den som jag känner är bäst, i alla fall på servicen och verkstad ligger tyvärr väldigt fel till för mig, då jag aldrig åker förbi den byn, utom när jag skall till handlaren.

Den som ligger bäst till, åker jag förbi typ varje vecka, men dom gillar jag inte riktigt, gäller att ha tur att det är "rätt" person som jobbar när man kommer dit om man skall få bra hjälp, har man otur blir det bara fel, så dit åker jag aldrig.

Den tredje är nog bra, men ligger också lite fel.
Den fjärde har en bra butik, men inte bra verkstad, Dessa två åker jag dock förbi lite då och då, och tittar in om jag behöver något.

Just för att jag inte har någon bra handlare i "min" by så händer det ibland att jag köper en del förnödenheter på div. näthandlare, speciellt när jag känner att jag inte hinner åka extra till min favorithandlare.

Sen kommer frågan, hur mycket extra får det kosta på den lokala handlaren för att man fortfarande skall handla där.
Själv så köpte jag en reservdel på en lokal handlare (inte skogsrelaterat) kostade typ 180 kr, tyckte det lät mycket så jag kollade upp pris på andra ställen, priset låg då på mellan 50 - 80 kr...
En bekant var inne på samma butik och handlade, fick bra hjälp och handlade vad han var där för, när fakturan damp ner så kostade det typ 2500 kr, även han kollade, och kunde då köpa för runt 1000 kr på nätet lite för stora skillnader kan jag tycka då.
Hur resonerar ni?

Användarvisningsbild

Re: Välsorterad Stihlhandlare på västkusten?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#690787 Vad kostar ett driftstopp?
Hur benägen är du med att få sågen att gå?
Det kan vara värt rätt några mil o köra om du har jobb som kräver sågen ska gå. En bra handlare som vill hjälpa till är overderlig i en firma.
De flesta idag har inte så brått. de hugger inte med en såg dagligen och är beroende av den utan behöver flera för att få det att funka.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).