Före och efter jobbet

Jobb efter kandidatexamen jägmästarprogrammet

7 inlägg 10553 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jobb efter kandidatexamen jägmästarprogrammet

Pseudotsuga  
#688529 Hej!

Jag läser för tillfället jägmästarprogrammet i Umeå och trivs väldigt bra!

Min fråga är om någon har kunskap eller erfarenhet av att ta ut en kandidatexamen efter 3 år, och börja jobba då? Livet har liksom börja komma lite mellan mig och min ambition att läsa alla fem år.

Tacksam för alla svar.

Mvh,

Pseudotsuga 🌲



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Jobb efter kandidatexamen jägmästarprogrammet

Fredrik Reuter  
#688534 Så kan det bli ibland. Det var en bra fråga men jag kan tyvärr inte svara dig.

Det finns dock de som troligtvis kan på Skogsforum så vi får vänta med spänning båda två.

Användarvisningsbild

Re: Jobb efter kandidatexamen jägmästarprogrammet

Pseudotsuga  
#688541
Fredrik Reuter skrev:Så kan det bli ibland. Det var en bra fråga men jag kan tyvärr inte svara dig.

Det finns dock de som troligtvis kan på Skogsforum så vi får vänta med spänning båda två.


Kul att du också är intresserad. Hoppas vi får svar!

   TS
Avatar Fallback

Re: Jobb efter kandidatexamen jägmästarprogrammet

Axl  
#688543 Det beror nog lite på vad du har för ambition efter utbildningen. Vill du jobba som virkesköpare tror jag chanserna är goda.

Användarvisningsbild

Re: Jobb efter kandidatexamen jägmästarprogrammet

Pseudotsuga  
#688546
Axl skrev:Det beror nog lite på vad du har för ambition efter utbildningen. Vill du jobba som virkesköpare tror jag chanserna är goda.


Tack för svaret.

Virkesköpare är definitivt ett alternativ som låter intressant! Kan tillägga att mina ambitioner inte är märkvärdigt höga - siktar exempelvis inte på att bli högt uppsatt chef eller liknande. Helst vill jag ha ett yrke där jag får vara ute i skogen mycket, och kanske arbeta en del med naturvård.

   TS
Avatar Fallback

Re: Jobb efter kandidatexamen jägmästarprogrammet

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#688558 Ska du jobba åt en myndighet så är utbildning och betyg allt. Ska du jobba t.ex som virkesköpare så bryr sig ingen om du gått ut förskolan så länge som du drar in kubik.

Användarvisningsbild

Re: Jobb efter kandidatexamen jägmästarprogrammet

Pseudotsuga  
#688562
Skogsola skrev:Ska du jobba åt en myndighet så är utbildning och betyg allt. Ska du jobba t.ex som virkesköpare så bryr sig ingen om du gått ut förskolan så länge som du drar in kubik.


Det förstår jag också, det är just därför jag utbildar mig. Tänker väl att tre års studier och en kandidatexamen räcker lite längre än ett jobb där det inte krävs någon utbildning alls...

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).