Skogsnyheter

Halvan kör skördare, ny barnbok om skogsbruk

5 inlägg 3513 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Halvan kör skördare, ny barnbok om skogsbruk

Fredrik Reuter  
#667699 De populära barnböckerna om Halvan som kör olika fordon och maskiner får nu ytterligare en bok i samlingen och denna gång handlar det om skogsbruk och skördare. Boken, som är den nittonde i samlingen, heter "Här kommer skogsmaskinerna" och det är i denna bok som Halvan kör skördare och Jonna kör skotare.

Research till boken gjordes på en av Sveaskogs avverkningar i Västmanland 2019 och som du ser på bilden nedan kör Halvan en "Bronto Bear" skördare. Sveaskog är stolta över att de använts som förlaga och tycker det är viktigt att skogsbruket får ett fokus hos barn.

– Jag tycker det är jättekul att Halvans författare ville komma ut och besöka oss och se vårt arbete. Det är roligt att fler nu får en inblick i det moderna skogsbruket och kan se kombinationen av naturvård och skogsbruk. Förhoppningsvis har vi också några framtida Sveaskogmedarbetare bland de unga läsarna, säger Eva Karlsson-Berg, marknadsområdeschef för Sveaskog i södra Sverige.


Läs mer: https://news.cision.com/se/sveaskog/r/s ... k,c3200443
Bild från Sveaskogs pressrelease.




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Halvan kör skördare, ny barnbok om skogsbruk

Traktordave  
#667801 Kul! Har läst otaliga Halvanböcker för mina barn. Grävmaskiner, sopbilar, polisen osv men detta kan ju bli ännu bättre :)

Användarvisningsbild

Re: Halvan kör skördare, ny barnbok om skogsbruk

Kse  
#667812 Vi har oxå ett antal Halvanböcker, denna ska givetvis inhandlas.

Användarvisningsbild

Re: Halvan kör skördare, ny barnbok om skogsbruk

Fredrik Reuter  
#688493 Är det någon som har införskaffat boken i fråga ännu? I så fall, vad tycker barnen?

Jag fick en fråga om hur man beställer boken tidigare i höst och såg att den verkar finnas på de stora internetbokhandlarna som Adlibris och Bokus mfl.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Halvan kör skördare, ny barnbok om skogsbruk

Grålle52  
#688514 Har den, barnen gillar den och har nog lärt sig ett och annat.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).