Motorsåg och handhållet

Stihl MS200 koppling/drev mm ...

22 inlägg 8886 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stihl MS200 koppling/drev mm ...

totte  
#688418
Axl skrev:Ni har rätt! Hur får jag tag i en lämplig bricka?


Du för nog försöka göra en själv. Leta reda på ett rör som passar på axeln, såga av en tunn skiva och putsa till är en variant. Det andra är att hitta en vanlig bricka med lagom hål och så fila ner den. Lite knåp förstås. Gör ju inget om den är nån halvmillimeter för tjock.

Trumman skall spinna såpass lätt att den roterar vidare nåt varv om du drar till i den.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl MS200 koppling/drev mm ...

axwell  
#688430
Axl skrev:Ni har rätt! Hur får jag tag i en lämplig bricka?


Förskruvningar, Dragavlastningar för elkablar har tunna brickor som inte har lika stor skillnad mellan inner-/ytterdiameter som normala brickor.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS200 koppling/drev mm ...

Axl  
#688436 Låsbrickor är ju ganska smala, tror ni det blir tok om man tar en sån? Kanske plattar till den innan.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS200 koppling/drev mm ...

totte  
#688444 Bara att prova. Du ser när du skruvar dit kopplingen. Är brickan för tjock går kopplingen utanför trumman och eventuellt går inte trumman lätt. Annars är det OK. Är det inte det är det att fila lite mer på brickan.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS200 koppling/drev mm ...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#688517 Hur blev skadan till?
När du skulle lossa, vad använde du då?

Avatar Fallback

Re: Stihl MS200 koppling/drev mm ...

Hepo  
#688553 Hej använde du mutterdragare å kolvstopp? ser ut som att det blev hårt åtdragen när du drog åt fel håll.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS200 koppling/drev mm ...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#688559 Har det använts kolvstopp lär det nog blivit mer skador är jag rädd.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).