Traktorer och processorer

Valmet 605 Hydraulikuttag vad är vad

18 inlägg 7145 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valmet 605 Hydraulikuttag vad är vad

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#688283 Varför skulle inte 505 ha omställbart, är det en rätt under ventilen så är den ställbar. Den ventil med den höga hatten har flytläge.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valmet 605 Hydraulikuttag vad är vad

Blondin 750  
#688314 Det var länge sedan jag hade en 805a så jag kan minnas fel, vill i alla fall minnas att det var ett enkelverkande och ett dubbelverkande på den och det var de funktioner jag behövde så jag var kanske helt enkelt nöjd och funderade inte mer på om det var omställbart eller inte. Hur som helst så var det håll-funktion åt båda håll på det enkelverkande med kick-out på trycksidan. Den orkade dock inte hålla spaken för krankörning så det blev en mekanisk spärr på spaken.

Avatar Fallback

Re: Valmet 605 Hydraulikuttag vad är vad

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#688365 De satt väl de ventiler som köparen beställde eller vad Lantmännen tyckte var rätt på lagertraktorer.
På den 805an jag hade satt de 2 dubbelverkande varav den ena var omställbar till enkelverkande.
Kommer inte ihåg om de var fasta lägen med kickout på nån ventil

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).