Skogsnyheter

Holmen på offensiven inom SCA:s härad.

41 inlägg 9044 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Holmen på offensiven inom SCA:s härad.

axwell  
#687835 Holmen kommer att etablera en köpavdelning i Medelpad.
"Det går bra för oss. Våra industrier behöver mer råvara....................."
Dom söker virkesköpare, om det är 1 eller flera framgår inte.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Holmen på offensiven inom SCA:s härad.

isteskog  
#687837 Såg att SCA söker virkesköpare i Hälsingland igen! Tydligen har några av de första slutat efter bara drygt ett år?

Användarvisningsbild

Re: Holmen på offensiven inom SCA:s härad.

Komposten  
#687839 Förståeligt då de betalar sämre än de flesta andra..

Avatar Fallback

Re: Holmen på offensiven inom SCA:s härad.

axwell  
#687843
Komposten skrev:Förståeligt då de betalar sämre än de flesta andra..


Ja SCA behärskar alla knep om hur man kan hålla nere virkespriserna i närområdet.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Holmen på offensiven inom SCA:s härad.

parhal  
#688236 När jag tog in priser i somras låg SCA ca70:- över Holmen, Mellanskog och BillerudKorsnäs. Fastigheten ligger i norra Hälsingland

Avatar Fallback

Re: Holmen på offensiven inom SCA:s härad.

isteskog  
#688241
parhal skrev:När jag tog in priser i somras låg SCA ca70:- över Holmen, Mellanskog och BillerudKorsnäs. Fastigheten ligger i norra Hälsingland

Och vad var det? Gallring, Slutavverkning?

Användarvisningsbild

Re: Holmen på offensiven inom SCA:s härad.

parhal  
#688246 Slutavverkning

Avatar Fallback

Re: Holmen på offensiven inom SCA:s härad.

isteskog  
#688255 Mm, vet att de fått några stora slutavverkningar här hemikring de senaste året.

Användarvisningsbild

Re: Holmen på offensiven inom SCA:s härad.

svampbob  
#688361 SCA är helt klart på offensiven här i Norrland. Man jobbar på alla fronter för att försäkra sig om att få utväxling på sina stora investeringar här i norr. Jag tror att det kommer att ge en positiv inverkan på massa priserna.

Avatar Fallback

Re: Holmen på offensiven inom SCA:s härad.

isteskog  
#688391 Man får hoppas på det då, Svampbob! Fast jag tror tyvärr att det inte blir så stor skillnad mot förr ..... 🙃

Användarvisningsbild

Re: Holmen på offensiven inom SCA:s härad.

Mellberg  
#688406 Nu är det Norra Skog vi skall leverera till, då blir det tufft för både Holmen och SCA. Bli medlem i Norra så kan du få bättre betalt här uppe i norr. 👍

Användarvisningsbild

Re: Holmen på offensiven inom SCA:s härad.

parhal  
#688410 Med tanke på hur de skötte nedläggningen av Östavallsågen så kommer jag aldrig sälja till Norra

Användarvisningsbild

Re: Holmen på offensiven inom SCA:s härad.

Mellberg  
#688419
parhal skrev:Med tanke på hur de skötte nedläggningen av Östavallsågen så kommer jag aldrig sälja till Norra


Vilka tänker du sälja till i så fall? Vad jag vet fanns väl ingen framtid för den sågen. Varken SCA, Holmen eller någon annan ville ta över.

Nu har vi andel i Husum, så då satsar vi mot detta.

Avatar Fallback

Re: Holmen på offensiven inom SCA:s härad.

axwell  
#688435
Mellberg skrev:Vilka tänker du sälja till i så fall? Vad jag vet fanns väl ingen framtid för den sågen. Varken SCA, Holmen eller någon annan ville ta över.


Har du tillgång till info som inte är offentlig ?
Enl. tidningar och lokalradion fanns det ett flertal intressenter som ville driva sågen vidare.

En av dom var Fiskarheden, Norrskog skulle ha vägrat förhandla(hade troligen inte mandat från Norra)
I ett tidigt skede hade inte Fiskarheden tillräckligt med likvida medel men ordnade även den detaljen med en bundsförvant.
Norrskog vägrade fortfarande att förhandla.
Senast redigerad av axwell sön 20 dec 2020, 23:22, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Holmen på offensiven inom SCA:s härad.

isteskog  
#688437 Finns länkar för de som orkar leta på En Skogsbondes Vardag.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).