Motorsåg och handhållet

Jonsered cs 2238s delikat problem.

6 inlägg 2043 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jonsered cs 2238s delikat problem.

TonyHaghult  
#685541 Det startar fint, går bra i alla lägen...meen...så fort jag håller sågen neråt, dvs "kvistläge"...börjar det liksom bluddra...som att den inte får bränsle i det läget....??? Har haft bort förgasarn och rengjort, men hjälpte inte...kollat slangar och verkar vara som det ska, har bara gått typ 30 timmar ca....så knappt inkört liksom?? Tacksam för tips!? 🤔 🤔



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Jonsered cs 2238s delikat problem.

Fixaren1  
#685543 Jag hade tittat i tanken. Bränslefiltret ska kunna röra sig och falla ner i botten på tank oavsett hur du håller sågen. Byt även sugslang från tank, har du en spricka på slangen kan den öppna sig i en specifik vinkel.

Avatar Fallback

Re: Jonsered cs 2238s delikat problem.

Avslutat-02  
#685545 När köptes denna?

Är det garanti kvar så åk tillbaka med den först.
Annars så kolla slangar och filter..
när detta händer lägg den på sidan och öppna tanklocket, prova igen..kan vara tankavluftningen.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered cs 2238s delikat problem.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#685546 Håller med röjarn.
Kolla även insug och dess bultar och packning.
Känn på cylinderns bultar.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered cs 2238s delikat problem.

TonyHaghult  
#685579 Oh, tack för tipsen, skall gå igenom dom punkterna i helgen, stort tack sålänge!!!👍😀

   TS
Avatar Fallback

Re: Jonsered cs 2238s delikat problem.

wigge  
#685615 Hade samma problem på min gamla 2152:a, om jag minns rätt var det decompventilen som gängat upp.
Nu vet inte jag om din såg har decompventil men är ett tips.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).