Motorsåg och handhållet

Dubbelt så Stihligt.

5 inlägg 1708 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dubbelt så Stihligt.

Ewol  
#684104 Till slut efter mycket om och men så blev det uppgradering av såg.
Den nu 15 år gamla MS260w som började krångla och flödade över något kopiöst, rann på mer bränsle än sågen klarade svälja till och med.
SvartFredan gav 25% rabatt, så då gick det inte hålla sej längre, så nu står det även en MS261c-m i hyllan. 💪
Nördige som man är så köpte jag till ett 16"-svärd kedjor och Smart Connnect.
Nån fler som kör med den? Tycker det ibland känns som den är väldigt seg i uppdateringen av körtimmarna?
Bytte placering av Smart Connecten då det ser för jäkligt ut rent ut sagt med Stihls placering rakt ovanför bakre handtaget.
Letade länge efter bättre ställe, labbade mycket med att få den helt innanför kåpan, men satte den slutligen där justeringen av förgasaren fanns på tidigare modeller. 🤭

Första reflektion säger att 261an är betydligt större i kroppen, vikten är likvärdig mellan sågarna.
Klar fördel i styrka till 261an 💪
Nu hoppas vi vädret tillåter för lite mer körning i helgen 👍



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Dubbelt så Stihligt.

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#684111 Intressant att höra mer om dina erfarenheter av 261:an.
Jag kör oxå en 260 som har tolv år på nacken, gillar den verkligen, sågen går fortfarande mycket bra. Kanske har jag kört den 250 timmar sedan den var ny. De som jobbar professionellt kör säkert 1000 innan de byter.

Vad är smart connect?

Avatar Fallback

Re: Dubbelt så Stihligt.

Avslutat-01  
#684183
OAS-forests skrev:Intressant att höra mer om dina erfarenheter av 261:an.
Jag kör oxå en 260 som har tolv år på nacken, gillar den verkligen, sågen går fortfarande mycket bra. Kanske har jag kört den 250 timmar sedan den var ny. De som jobbar professionellt kör säkert 1000 innan de byter.

Vad är smart connect?


läser av sågen,drifttimmar och sånt

Avatar Fallback

Re: Dubbelt så Stihligt.

Ewol  
#684735 Som Bork skriver så är det en timräknare, dock frustrerande seg uppdatering till appen.
Nån som upplever samma eller är det ett problem bara jag upplever?

261an är en klar uppgradering, mer botten och mer toppeffekt, mycket mer användbar kraft i hela registret.
Nya svärdet passar mej otroligt bra och även det känns som en klar uppgradering. 💪

Upplever sågen betydligt snålare än 260n, en tank känns räcka en mindre evighet, vilket sliter lite på Latmasken :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Dubbelt så Stihligt.

Ewol  
#687202 Sågen fungerar oförskämt bra, grymt nöjd.
Ger dock en del extra jobb å bära hem. 😎

1608152104_img_20201216_155904_407.jpg

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).