Avverkning (slutavverkning)

Södra Sverige har dubbla tillväxten jmf med New York?

18 inlägg 6283 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Södra Sverige har dubbla tillväxten jmf med New York?

Fredrik Reuter  
#683274
Lars Lundqvist SLU skrev:
Så min fråga borde kanske ha förtydligats: Varför är det intressant vilken löpande tillväxt man hade ett visst år i Södra Sverige jämfört med New York state? Mäter och redovisar man ens tillväxt på samma sätt?



Och den frågan bör då ställas till Peter Holmgren som var först ut att jämföra kan jag tycka. Håller med dig om att frågan är intressant fast att diskussionen samtidigt då drar lite åt metahållet. Kanske trådtiteln på en egen tråd?

   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: Södra Sverige har dubbla tillväxten jmf med New York?

Lars Lundqvist SLU  
#683279 ... fast jag tycker inte att frågan är intressant. Det är det som är min poäng.

Användarvisningsbild

Re: Södra Sverige har dubbla tillväxten jmf med New York?

Mellberg  
#683283
Fredrik Reuter skrev:Kan skogen rädda klimatet? Det var rubriken på ett seminarium som IVA - Kungliga I


Tycker att alla inte bara skogsägare skall kolla denna föreläsning. Visst, en partsinlaga, men allt blir trots allt väldigt tydligt. Hoppas att någon mupp besinnar sig och börjar se det fantastiska med trakthyggesbruket.

Trots allt är vi bara halvvägs, Först om 50 år är cirkeln sluten 😎

Siffrorna för NY ser tom en femteklassare att de inte stämmer, eller hur Fredrik :mrgreen:

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).