Öppna kategorin

Köptips vadsomhelst

1114 inlägg 305622 visningar 77 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

Camaro1969  
#682199
jannee skrev:Grattis till att vara spydig!!
Vill bara få fram att återförsäljarna har en DJÄVLA marginal på sina priser.


Menar du mig?

Isåfall får du nog gå tillbaka till ditt föregående inlägg och fundera kring ordet spydig..

Vad var priset på 545G förresten?

Elmia
Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

jannee  
#682218 Maskinklippet
Husqvarna 545 Mark II Motorsåg
Elektrisk kedjeslip på köpet!

6 390 kr7 990 kr
I lager
Priset i annonsen var 5490 kr
Borta nu så du behöver inte oroa dig.
Tror skogskängorna också är borta.
Man bör vara lobotomerad för att gilla deras påslag, inte undra på att näthandeln ökar så .

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

Avslutat-02  
#682227 Men jannee vad tycker du att vi som hade eller rörelse ska leva av då?
Inte blir vi rika på att sälja inte..
Och inte så fruktansvärt av att skruva heller..

Det är marginalerna det handlar om..

Sedan när du får problem med din näthandlade såg, så måste inte vi som återförsäljare ta ansvar det vet du va?

Då måste du vända dig till nätsäljaren igen..

Så jag anser du har lite fel i ditt argument..

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

fendt311  
#682234
svampbob skrev:https://www.enginediy.com/collections/fathers-day-sale/products/stirling-engine-tractor-engine

När man vill köpa leksaker som julklappar till sig själv.

Den var ju trevlig.👍

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

Camaro1969  
#682452
jannee skrev:Maskinklippet
Husqvarna 545 Mark II Motorsåg
Elektrisk kedjeslip på köpet!

6 390 kr7 990 kr
I lager
Priset i annonsen var 5490 kr
Borta nu så du behöver inte oroa dig.
Tror skogskängorna också är borta.
Man bör vara lobotomerad för att gilla deras påslag, inte undra på att näthandeln ökar så .


5500:- sen tog de ju frakt på 300:- för sågar..

så priset vart ju i princip detsamma som en vanlig näthandlare som inte ska lägga ner...


sen håller jag med dig om att marginalerna är uppåt väggarna, men man är nog en snålänning i en hälsingekropp...


ontopic igen,

vad finns det för göttigt att handla på black friday som är skogsrelaterat?

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

JensSkoog  
#682479
Camaro1969 skrev:vad finns det för göttigt att handla på black friday som är skogsrelaterat?

Norlog i Norge bjuder på saker. Inte bar MS362.
https://www.norlog.no/tilbud/stihl-ms362-c-m-59ccm/48hk
Men vägen är väl lite lång, och att skicka från Norge till Sverige är hutlöst dyrt!

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

Ewol  
#682481 Granngården kör bra priser på Stihl idag på Black Fredan 👍

https://www.granngarden.se/tradgard/mas ... n-motorsag

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

Camaro1969  
#682486
Ewol skrev:Granngården kör bra priser på Stihl idag på Black Fredan 👍

https://www.granngarden.se/tradgard/mas ... n-motorsag



väldigt bra pris på 201, sugen på köpa en till :D

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

totte  
#682494 Som nån sa, efter en sån fredag är man helt black.

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

svampbob  
#682498 Jag köpte en ny dator idag. Köpt för något år sedan en ny dator efter mycket funderande. Blev en 14 tums med alla finesser och prestanda. Varav jag inte använder mycket däremot saknar den det numeriska tangentbordet. Så jag då i mycket fortsatt köra min gamla 15,6 HP. Har kollat hela vecka efter bra erbjudanden på 15,6 men inte hittat något lämpligt. Dom vet nog att dom ändå får sälja de modellerna. Nu för en stund sedan impuls köpte jag en 17,3 HP med BF rabatt. Vem vet den kanske blir så stor att jag ända kom mer att köra den gamla.

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

ananders  
#682533
Camaro1969 skrev:
Ewol skrev:Granngården kör bra priser på Stihl idag på Black Fredan 👍

https://www.granngarden.se/tradgard/mas ... n-motorsag



väldigt bra pris på 201, sugen på köpa en till :D


Blev också lite sugen på 201:an då jag provat en 194 c-e på jobbet idag.
Antar att det är lite samma stuk på 201:an fast bättre.

194:an var en väldigt lätt och smidig såg jämfört med en husqvarna 560 när man röjer små buskar längsmed stenmurar.

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

Ewol  
#682545 Gick bra å enkelt dehär med å bli Black på en Fredag ja.. 🤣 🤣

En 261a från Granngården 💪 👍

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

Ent  
#683229 Slog i knäskålen så det svartnade för ögonen. Haltade en vecka nästan så när jag nyligen passerade Jula blev det en omgång av Oregons hockeybenskydd: https://www.jula.se/catalog/tradgard/ve ... 513/#tab04

Jag tyckte att för 169 pengar var det värt att chansa. Sitter förvånansvärt bra och bekvämt måste jag säga👍. Det kunde ha varit en gnutta tjockare vaddering på insidan av själva knäskyddet, men allt är bättre än inget. Kan än så länge inte uttala mig om resårbandens hållbarhet, time will tell. Någon gång kanske vi får uppleva att även huggarbrallor har påsar för knäskydd, men tills dess kommer jag att använda dessa.

Användarvisningsbild

Re: Köptips vadsomhelst

JensSkoog  
#683235 Tack för ideen, @Ent :-bd
Har snickarbyxor med knäskyddsfickor, men skiten håller sig inte på plats, och knäskyddet hamnar alltid lite nedanför knäna, eftersom byxorna alltid har för långa ben för en gubbe som är lite för tjock till att passa i byxor som är lagom långa :wink:
Ska just nu till att skruva ett golv, och har gruvat, men nu ska jag på Jula en sväng :-bd

Avatar Fallback

Re: Köptips vadsomhelst

Ent  
#683337
JensSkoog skrev:Tack för ideen, @Ent :-bd
Har snickarbyxor med knäskyddsfickor, men skiten håller sig inte på plats, och knäskyddet hamnar alltid lite nedanför knäna, eftersom byxorna alltid har för långa ben för en gubbe som är lite för tjock till att passa i byxor som är lagom långa :wink:
Ska just nu till att skruva ett golv, och har gruvat, men nu ska jag på Jula en sväng :-bd

Jaja, hoppas du också blir nöjd👍 Om man som jag redan har ont i knäskålen tål det lite extra vaddering, tex från ett extra tunt liggunderlag men du känner ju vad som passar bäst.

Edit: Har lite bilmeck nu i kväll och testar att ha på benskydden. När man ska stå på knä en längre stund är det inte nåt vidare. Resårerna vill på att strama ovanför och nedanför knävecken, trots att jag är ganska mager om bena som Nils Ferlin. I skogen där man mer i undantagsfall står knä är det ett bra skydd när stubbar och stenar kastar sig upp från marken och anfaller knäskålarna⚡😭

JensSkoog, du får be nån sömndaskunnig att anpassa dina byxor så att kuddarna hamnar på rätt höjd🙂.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar