Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2585 inlägg 680066 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#678206 🤓
tallen100 skrev:
gnisten83 skrev:Ska du attackera sånna diken behöver du mer däck som detta o diffspärrar 😉

Men den får han väl inte använda, är det inte willys jeep?😉

Nope den är senare, när AMC stod som tillverkare 🤓
Ja man flyttar ju gränsen framåt med brutalare bil innan man kör fast, har en vinch som dra 4,3ton med om däck o spärr inte räcker.
Vinchen har används till några fastkörningar av traktorn med

Elmia
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

tallen100  
#678213 Aha, ja riktiga doningar det där 👍

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#680617 Tur att man inte gör sådana här fadäser som hände i natt: https://spaceblogs.org/human-error-blam ... h-failure/ Någon har tydligen kopplat två kablar fel och två satelliter för flera hundra miljoner gick upp i rök :shock:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#680619 Kan tro att det kan bli nån eller några som får sparken.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#682135 Tänkte att nu skall jag vara riktigt försiktigt så inte jordfräsen fastnar i nätet. Den föresatsen höll ... i fyra sekunder.



Bara att hämta tång och så en rulle ståltråd. Klippa loss fräsen och så laga ihop nätet med ståltråd.

   TS
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

tallen100  
#682136
totte skrev:Tänkte att nu skall jag vara riktigt försiktigt så inte jordfräsen fastnar i nätet. Den föresatsen höll ... i fyra sekunder.

1606316189_201125_1.jpg


Bara att hämta tång och så en rulle ståltråd. Klippa loss fräsen och så laga ihop nätet med ståltråd.

Dagen fångst, en jordfräs. 😀

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#682137
totte skrev:Tänkte att nu skall jag vara riktigt försiktigt så inte jordfräsen fastnar i nätet. Den föresatsen höll ... i fyra sekunder.

1606316189_201125_1.jpg


Bara att hämta tång och så en rulle ståltråd. Klippa loss fräsen och så laga ihop nätet med ståltråd.

😂
Varför kommer jag att tänka på när jag vände hö som 10 åring å var liiiiite väl långt ut mot stängslet? 🤔🤪

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

hlb  
#682143 Gjorde du aldrig en skidlift av rotorhövändaren? Tyvärr är det ju aldrig bestående snö nu, så det är inte lönt.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

bodaedet  
#682144
Erre skrev:
totte skrev:Tänkte att nu skall jag vara riktigt försiktigt så inte jordfräsen fastnar i nätet. Den föresatsen höll ... i fyra sekunder.

1606316189_201125_1.jpg


Bara att hämta tång och så en rulle ståltråd. Klippa loss fräsen och så laga ihop nätet med ståltråd.

😂
Varför kommer jag att tänka på när jag vände hö som 10 åring å var liiiiite väl långt ut mot stängslet? 🤔🤪


Var liite äldre runt 13-14 slådde med slåtterbalk och i trädgården bredvid låg det två tjejer å solade topless. Hade inte riktigt uppsikt åt rätt håll å fick till min förfäran se benen på utemöblerna bli några dec kortare 😥 .
Till mitt försvar så stod möblerna faktiskt ganska nära åkern 😎

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#682145 Hlb
😁
Nä det testades aldrig.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#682146 Bodaedet
Guld! 😁😁

Men håller med dig. Så nära ska inget stå. 😁

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

tallen100  
#682147
bodaedet skrev:
Erre skrev:
totte skrev:Tänkte att nu skall jag vara riktigt försiktigt så inte jordfräsen fastnar i nätet. Den föresatsen höll ... i fyra sekunder.

1606316189_201125_1.jpg


Bara att hämta tång och så en rulle ståltråd. Klippa loss fräsen och så laga ihop nätet med ståltråd.

😂
Varför kommer jag att tänka på när jag vände hö som 10 åring å var liiiiite väl långt ut mot stängslet? 🤔🤪


Var liite äldre runt 13-14 slådde med slåtterbalk och i trädgården bredvid låg det två tjejer å solade topless. Hade inte riktigt uppsikt åt rätt håll å fick till min förfäran se benen på utemöblerna bli några dec kortare 😥 .
Till mitt försvar så stod möblerna faktiskt ganska nära åkern 😎

😅 lätt hänt..

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#682151
totte skrev:Tänkte att nu skall jag vara riktigt försiktigt så inte jordfräsen fastnar i nätet. Den föresatsen höll ... i fyra sekunder.

Bara att hämta tång och så en rulle ståltråd. Klippa loss fräsen och så laga ihop nätet med ståltråd.

Men, @totte - det där har du ju ingen ursäkt för alls, för det finns väl inga
tjejer som solar sig topplös utanför trädgården nu i november :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#682152 🤣 🤣 Nej Jens jag har, till skillnad från somliga andra inga ursäkter men det känns ju en smula betryggande att man inte är ensam om att leva livet för nära kanten. 😇

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Sidenbladh  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#682277 Fadäs och fadäs, jäkligt klantigt var det i alla fall när jag för några veckor sedan skulle spänta några stickor till lunchbrasan. Det blev till att hugga lite på egen hand - bokstavligt talat.


8 stygn på akuten men bara ett djupt köttsår som tur var. Kirurgen anmärkte att sårkanterna var väldigt jämna och fina - så nu vet vi att en alldeles ny och vass yxa från Gränsfors ger fina sårkanter...dyrköpt erfarenhet.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).