Motorsåg och handhållet

Husqvarna 560 xpg

136 inlägg 21903 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

JohannesG  
#682020
Nonkan skrev:Mycket OT i tråden nu..

Ang 560 så är det nytt filter och kåpa. Inte en Mark 2, sågen behåller artikelnumret så det är bara en uppdatering. Införs löpande så det är inget revolutionerande direkt. Inte varit någon förhandsinfo utan helt plötsligt såg de lite annorlunda ut.

550 -> Mark 2 var en betydligt större förändring, många nya artikelnummer på reservdelarna.

Filter, hållare o kåpa finns som kit till äldre 560 om man vill hotta upp dem lite till nya utseendet.

Mycket bra med sådan tydlig information! 👍 Håller med om att det varit väl mycket OT i tråden.
Är det rätt att anta att delarna kommer från 562? Så enda skillnaden nu mer är själva svärdsfästet om man jämför dessa två sågar?

Frågade min säljare om han visste något om en ny 560 i förra veckan. Men han visste inget, och han brukar vanligen ha koll på sånt. Men nu när det inte alls handlade om en ny såg utan bara en förfining av befintlig modell var det inte så konstigt.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560 xpg

Nonkan  
#682098
JohannesG skrev:Är det rätt att anta att delarna kommer från 562? Så enda skillnaden nu mer är själva svärdsfästet om man jämför dessa två sågar?

Frågade min säljare om han visste något om en ny 560 i förra veckan. Men han visste inget, och han brukar vanligen ha koll på sånt. Men nu när det inte alls handlade om en ny såg utan bara en förfining av befintlig modell var det inte så konstigt.


Jo, delar filter, kåpa och filterhållare med 562. Kåpan delas även med t.ex. 555 men den är inte direkt vanlig på svenska marknaden. Vevhus skiljer dock då det är förstärkt på 562 för stora svärdsfästet som du säger.

Jag märkte det när en kund skulle ha 2 st 560 och de såg olika ut när vi monterade för provkörning :) Är väl inte något superviktigt, men bra att veta när någon kommer och ska ha luftfilter till 560.

Du kan hälsa din åf att det kommer upp som IPL Update i nya EPC:n när man går in på modellen. Märkt med "classification level: internal" så lägger inte upp något här direkt.
Hade inte lagt upp något oavsett iofs, det mesta tillverkarna spottar ur sig är dokument med verkshöjd och copyrightmärkning..

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#682176 Finns nog att ladda ner på HVA hemsida, HUSI2020_AAaa_560_2020-09
https://www.husqvarna.com/se/support/manuals-downloads/

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560 xpg

Avslutat-02  
#682190 Hva har aldrig bråkat om detta tidigare....
De delar ju till och med sig själva...

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#682210 Det har varit lite turbulent under perioder genpm åren när yrkesfolk har varit snälla o hjälpt till.
Jag förstår det är lite känsligt men det är inte värt o råka illa ut för man vill hjälpa till.
Vi kan hjälpas åt ändå utan att riskera nån trampar i saxen.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560 xpg

Hepo  
#682211 Hej hittade denna nu men 556 har dom skrivit fel eller vad skiljer från 560?

http://service.webec.husqvarna.net/docu ... 911-10.pdf

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

anersimyra  
#682212 Apropå sågar så hittade jag den här på tyska eBay. https://www.efcopower.com/products/chainsaws/mt-5200

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#682261 En såg till utan friskluftsmotor som säljs i Europa!

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560 xpg

Avslutat-02  
#682262
Hepo skrev:Hej hittade denna nu men 556 har dom skrivit fel eller vad skiljer från 560?http://service.webec.husqvarna.net/documents/HUSO/HUSO2020_EUdaEUfiEUnoEUsv/HUSO2020_EUdaEUfiEUnoEUsv__1159911-10.pdf


Hva 556 59.8 cc
3.1 Kw.
3/8.
5.8 kg

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#682264 Uppdaterad 555II om jag fattat rätt.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560 xpg

Avslutat-02  
#682266
$matches[2]

HUSI2020_AAaa_556_2020-09.pdf

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

anersimyra  
#682270
Mange skrev:En såg till utan friskluftsmotor som säljs i Europa!

Japp, sågarna ser nästan ut som de mindre varianterna av Solo som såldes av AL-KO..🤔

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#682271 2014 är äldsta sprängskissen jag har tror jag på 556.
Det var nåt mer... Vet inte om det var att svärdsfäste skiljer, som 560/562,,,
Hittar ingen större skillnad annars mer än man kan få dem med större luftfilter

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#682274
anersimyra skrev:
Mange skrev:En såg till utan friskluftsmotor som säljs i Europa!

Japp, sågarna ser nästan ut som de mindre varianterna av Solo som såldes av AL-KO..🤔

Solo sågarna AL-CO säljer är inte så dumma.
Efco är prisvärt. Tyvärr har vi inte sett så mycket av dem här, bara konsumentsågs modellerna.

Ingen av dessa med friskluftsmotor och ändå säljs de...

Prestige är vad det skiljer i dagens friskluftsmaskiner och Rinco 1924.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Peiv  
#683138
Aeae skrev:Hade tänkt köpa en 560 men såg det här:
https://www.husqvarna.com/se/produkter/ ... 93EALw_wcB

Det står utgående produkt.
Är det en ny version på gång? Isåfall kanske man ska lugna sig tills den kommer


Har nyligen köpt en 550 XPG MKII MED AUTOTUNING.Mycket lättstartad. Ingen dekompressionsventil. Bra drag och acceleration. Mycket nöjd efter två veckors slutavverkning i grov gran / tallskog 50- 40cm rotmått.
Hälsn Peiv

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).