Skotare

comfort?

6 inlägg 3097 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

comfort?

novis??  
#67917 ä Är det någonsom kört (provat lite mer)ROTTNEs hytt fjädrade modeller? synd att det ej var nån av dom 3 stora som var först då hade fler hängt på JDs nivelerande slår man väl i sönder sig på ? i alla fall om man ska skota slut hugg 40-60 m3 timmen eller har någon kört virke med någon 1510a än? Eklunds 1510 går ju som markberedare men han har ju kört så VÄLDIGT få timmar (varför?)här på forumet måste någon veta lite mer hoppas ja :?:



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: comfort?

mrme  
#67976 Har kört rottnes f15 med comfort line några lass å provocerade den i gallringen vi körde höll 5-6 km i timmen helt vansinigt fort i gallringen varken slätt eller riktigt stenigt lite småstenigt nån för hög stubbe(inkompetenta ja som skördat) Fjädringen slår igenom vid tvära kast men de går otroligt fint i en vanlig skotare skulle ja slagit i hjäl mej. Vid normal fart mellan 1-4 km/h går den väldigt fint ja satt å mös gick så fint, hytten är riktigt fin den klart trevligaste arbetsmiljön av alla skotare ja kört(nya valmet ecolog ponsse).Ett minus för minispakarna som sitter jäms med palleterna ja tycker det är bra mycke trevligare med dom lite försänkta.
Har kört nya john deere 1510e 2 lass,första lasset usch va fan är de här för skit lite pilla på hyttinstälningar av instruktören, men fan de här kan va riktigt bra var rätt bekvämt med medsvängning å tilt uppför å nerför. ovant ja men kan nog bli väldigt bra. minus för att den inte har fjädring. Men vid normal fart så tror ja tiltningen funkar bra men ja behöver fler lass i den för att få en uppfattning av det.

Knegarn prova den för den har ett STORT pluss för den rena luften kring den gröna färgen :wink: (kunde inte hålla mej :oops: )

Köra många lass i timmen tror ja man ska göra med snabb å smidig krankörning utan misstag å inte med pelle i botten men gör man båda är de klart att de går ännu fortare 8)

Avatar Fallback

Re: comfort?

mrme  
#68089 Kom igen nu nån måste väl kunna dela med sej av lite upplevelser vad de gäller komfort.
Har ju ganska stor betydelse igentligen de blir ju rätt många timmar, högre komfort borde ju ge högre produktion oxå.

Användarvisningsbild

Re: comfort?

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68155 Hade F15 som demo under några dagar. Komforten är riktigt bra! Man får ju ALDRIG någon hård stöt, men man kan studsa rätt högt. :smile: Men ryggen mår riktigt mycket bättre i den än i en "vanlig" skotare.

Testade även 1210E under ett par lass, upplevde den till gå nästan lika mjukt som Rottnen, blev faktiskt riktigt imponerad av hur dem fått till hytten på den! Dock testade jag den inte särskilt hårt...

Avatar Fallback

Re: comfort?

mrme  
#68163 Låter intressant angående 1210e ska testa en sån om ca 2 veckor med als så den kan går väldigt fint kan man hoppas på, är lite tragiskt att inte utvecklingen på komforten kommit tidigare är ett himla skuttande att köra skotare om de är knöligt

Avatar Fallback

Re: comfort?

__JoCCe__  
#68202 Kör en F10 med comfort line till vardags. Skulle aldrig sätta mig i en konventionell igen!
Känns att man spar på kroppen nått fruktansvärt trots min unga ålder vilket resulterar i att man orkar med längre skift utan att bli trött i kroppen och huvet =) Synd de kom så sent bara..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).