Socialt (mer om oss)

Dagens glädjeämne

2527 inlägg 286981 visningar 89 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

ananders  
#681332
totte skrev:Grattis Anders! Hoppas det blir bra med att vara fast anställd.


Ja tack.

Det blir nog bra och det kommer att kännas lite tryggare med en tillsvidareanställning men allt kan ju hända.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#681335
Erre skrev:
vinterrojarn skrev:Tråkiga nyheter.
Hoppas ni alla blir bra snart..
Ta hand om er..
👍

Tackar. 🤗.

Är inte så orolig för mig å familjen.
Är som sagt värre för den äldre generationen.

Ta de försiktigt o krya på er!

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

bodaedet  
#681361 Var sjuk förra veckan med en sambo i riskgrupp. Yngsta dottern, far och mor fick jag inte träffa. Sambon var jag mest orolig för med lungprobelem från början, har redan förlorat en sambo var hemskt orolig men jag hade inte corona 😀

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

ananders  
#681372 Ta hand om er alla som har Covid-19 inom familjen.

Man känner sig nog väldigt maktlös om ens äldre släktingar blir riktigt dåliga då möjligheten att vara dem nära då är väldigt begränsade.
Det kanske låter konstigt men så här i efterhand så är jag väldigt tacksam att min mamma dog precis innan Covid-19 slog till på allvar. Tror det var två veckor innan det blev besöksrestrektioner på äldreboenden.

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

Avslutat-01  
#681374
bodaedet skrev:Var sjuk förra veckan med en sambo i riskgrupp. Yngsta dottern, far och mor fick jag inte träffa. Sambon var jag mest orolig för med lungprobelem från början, har redan förlorat en sambo var hemskt orolig men jag hade inte corona 😀


tur det...blir preventiv sjukskrivning för mig nästa vecka,är tydligen i dubbel riskgrupp

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

fendt311  
#681378 Min 18år son har köpt sig en vinter bil. En Volvo 740 -88. Det satt några gammla plåt fälgar på. Rostiga och nästan blanka däck. Vi hade tur att morfar sparat några fina Volvo fälgar. Han fick dom gratis av morfar. Så vi köpte nya hakka 8 och han fick montera i kväll. Tack morfar.🤗
Glad grabb.

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#681383 Volvo 740 -88 :ymhug: - det är en bil från den tid man gjorde Bilar, fendt311 :-bd :-bd

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

tallen100  
#681389 det är en av dom driftsäkraste bilar som finns, synd att sån kvalité inte görs längre..

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

halvproffs  
#681418
tallen100 skrev:det är en av dom driftsäkraste bilar som finns, synd att sån kvalité inte görs längre..

Min 745-86 sålde jag vid 36tusen mil och gick fortfarande perfekt. Dock åkte jag i en 740 i år och då märktes det verkligen att tiden inte stått still när jag jämför med frugans XC60 med tex värme i ratten 👍 😉

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

fendt311  
#681420 Det är som Mercedes -88 jag pendlar med JensSkoog. 🤗
Den här hade gått 43000 mil. Besiktad var den också. Men värme är det då i den. Fast rattvärme hade inte varit dumt.😊

Avatar Fallback

Re: Dagens glädjeämne

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#681427
fendt311 skrev:Min 18år son har köpt sig en vinter bil. En Volvo 740 -88. Det satt några gammla plåt fälgar på. Rostiga och nästan blanka däck. Vi hade tur att morfar sparat några fina Volvo fälgar. Han fick dom gratis av morfar. Så vi köpte nya hakka 8 och han fick montera i kväll. Tack morfar.🤗

Sålde farsans 740 för ett par år sen när han tyckte att han kört färdig, fyllde 90 då.
Komplett med lite rynkiga skärmkanter framme efter siktat fel i garageportar....
Helt nerringd på den annonsen

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#681436 La några möbler från vardagsrummet ut på Finn (norska Blocket), och en dam från Oslo ringde strax och ville köpa det hela - tre skåp och en TV-bänk. "Kommer lördag kl fyra och hamtar allt," lovade hon. Jag tog bort annonsen från Finn, eftersom många andra ringde och bjöd på möblerna, men de var ju redan solgt.
Klockan två igår kom det SMS: "Jag ska inte ha möblerna - något anat dök upp. Beklagar." :mrgreen:

Det var ju skit, och jag blev så sur att jag tänkte köra allt på sopen, men min son vill ha dom. "Jag har en kompis som behöver lite hjälp eftersom han saknar allt i sin hyresbostad," sa han. Så blev det. Vi fick det på slepvagnen och körde till kompisen som blev mycket lycklig. :-bd

Så då blev det ett glädjeämne av det hela, och extra glädje är det att pöjken ska komma en dag och hjälpa mig dra undan när jag röjer undan i dikeskanten vid skogsvägen. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Joakim S  
#681441
JensSkoog skrev:La några möbler från vardagsrummet ut på Finn (norska Blocket), och en dam från Oslo ringde strax och ville köpa det hela - tre skåp och en TV-bänk. "Kommer lördag kl fyra och hamtar allt," lovade hon. Jag tog bort annonsen från Finn, eftersom många andra ringde och bjöd på möblerna, men de var ju redan solgt.
Klockan två igår kom det SMS: "Jag ska inte ha möblerna - något anat dök upp. Beklagar." :mrgreen:

Det var ju skit, och jag blev så sur att jag tänkte köra allt på sopen, men min son vill ha dom. "Jag har en kompis som behöver lite hjälp eftersom han saknar allt i sin hyresbostad," sa han. Så blev det. Vi fick det på slepvagnen och körde till kompisen som blev mycket lycklig. :-bd

Så då blev det ett glädjeämne av det hela, och extra glädje är det att pöjken ska komma en dag och hjälpa mig dra undan när jag röjer undan i dikeskanten vid skogsvägen. :-bd

Jag tar aldrig bort annonsen förrän jag fått betalt, av den anledningen du beskriver. Folk kan övertyga dig med bombsäkerhet, att de ska dyka upp, sen kommer de aldrig.
Var håller du till förresten, Jens? Jag bor rätt utanför Oslo.

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

JensSkoog  
#681457
Joakim S skrev:Jag tar aldrig bort annonsen förrän jag fått betalt, av den anledningen du beskriver. Folk kan övertyga dig med bombsäkerhet, att de ska dyka upp, sen kommer de aldrig.
Var håller du till förresten, Jens? Jag bor rätt utanför Oslo.

Nej, jag skulle ha lämnat den, men den här damen verkade vara till 100% seriös :oops:

Men, det blev bra, och jag lever gott utan de 1800 jag gick i förlust :wink:
Jag bor i Sandefjord, så du får gärna göra visit, så kan vi ta en
kafferast i skogen och prata sågar, skog och annat trevligt. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens glädjeämne

Joakim S  
#681466
JensSkoog skrev:
Joakim S skrev:Jag tar aldrig bort annonsen förrän jag fått betalt, av den anledningen du beskriver. Folk kan övertyga dig med bombsäkerhet, att de ska dyka upp, sen kommer de aldrig.
Var håller du till förresten, Jens? Jag bor rätt utanför Oslo.

Nej, jag skulle ha lämnat den, men den här damen verkade vara till 100% seriös :oops:

Men, det blev bra, och jag lever gott utan de 1800 jag gick i förlust :wink:
Jag bor i Sandefjord, så du får gärna göra visit, så kan vi ta en
kafferast i skogen och prata sågar, skog och annat trevligt. :-bd

Det ska jag ha i åtanke 😊. Tack för inbjudan👍🏻

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).