ATV och UTV i skogen

xyz 420

7 inlägg 3689 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

xyz 420

rila  
#681326 Hej, är intresserad av xyz 420 kranvagn. Någon som köpt, använder eller testat den "nya" xyz 420 kranvagnen och kan berätta vad ni tycker?



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: xyz 420

svampbob  
#681333 Det finns inte mycket info på nätet om den men @Qvenne verkar ha sålt någon och ev har han även varit med och tagit fram den modellen.

Användarvisningsbild

Re: xyz 420

anersimyra  
#681337 Själv så håller jag på med att sälja min Avesta 4,2 H som kan sägas motsvara denna vagn då grejerna är i svagaste laget..😬

Avatar Fallback

Re: xyz 420

rila  
#681379 Aj då, vad är det som inte håller?

   TS
Användarvisningsbild

Re: xyz 420

anersimyra  
#681400
rila skrev:Aj då, vad är det som inte håller?

Jag menar styrkan på kran och drivning. Å andra sidan ska man inte ge sig ut i svårare terräng med fyrhjuling och då särskilt inte på ställen där det krävs att man behöver backa ekipaget.

Användarvisningsbild

Re: xyz 420

halvproffs  
#681416
anersimyra skrev:Själv så håller jag på med att sälja min Avesta 4,2 H som kan sägas motsvara denna vagn då grejerna är i svagaste laget..😬


Trodde också som TS att det går sönder. Min A. 4.2 är av tidig modell och inget är svetsat. Nu är det inga mängder kört med den men iaf inga fel. Bytt några slangar vid rotatorn.
Drivningen är inte jättestark men gör stor nytta.
Jag har 2spak på min och det är svårt att köra mjukt med den.
Tycker att den lilla kranen är förbluffande stark.
Fullt med 4m björkved i gripen drar jag nära vagnen och lyftar på därifrån. En 43dm granstock topp 20cm, inga problem.

Avatar Fallback

Re: xyz 420

rila  
#693111
1610278983_20210110_123736.jpg
Nu är det gjort, blandning mellan 320 0ch 420. Behöver styva bakvagn på hjulingen för att det ska kännas ok innan jag ger mig ut i skogen.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).