Skotare

Smörjfri midja??

6 inlägg 2959 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Smörjfri midja??

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68094 Hittar inga smörjnipplar på min Teg i midjan. Behövs inte den smörjas? Tycker det verkar konstigt.



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Smörjfri midja??

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68121 Rottne vagn och midja?
Om det är Rottne så smörjs dom anntingen från sidan på leden eller ovanifrån/underifrån i själva midje ledens centrum på axlarna.

Avatar Fallback

Re: Smörjfri midja??

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68152 Tänkte just att jag ska kolla dom punkterna men kom på att jag gjort det och jag hittar inga. Inga spår av avbrutna nipplar heller. Sen ledningen där midjan roterar mot vagnet finns heller ingen smörjpunkt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Smörjfri midja??

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68156 på Blondin om det är rottnevagn på din så sitter det en smörjnippel under vagnen i ett hål.
Kan du inte ta en bild på midjan ?

Avatar Fallback

Re: Smörjfri midja??

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68171 Ska lägga in en bild ikväll om jag hinner. Det är en TD12 jag har med kedjeboggi, ingen aning om vilket vagn det är.

   TS
Avatar Fallback

Re: Smörjfri midja??

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68285 Var och körde lite igår och kollade då hur det såg ut. Missade att ta med kameran men det finns inga nipplar. Ska ta bilder nästa gång jag är dit.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).