Skogsnyheter

Södra samlar sitt träerbjudande för att komma närmre kunden

2 inlägg 1488 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Södra samlar sitt träerbjudande för att komma närmre kunden

Torbjörn Johnsen  
#680651 Man märker att det händer mycket på träsidan nu. Ni får ursäkta om jag tjatar men den växande marknaden för KL-trä håller på att förändra försäljnings- och affärsvägarna inom trävarusidan. Till att bli mycket bättre! Senast i raden av bevis för det här är att södra nu lägger sina träbyggnadserbjudanden under det samlande namnet "Wood Solutions". Det här verkar bli en sammanhållande direktlänk mellan produktion av både KL-trä och trävaror och till kunder inom byggbranschen. "Från multinationella byggkoncerner till enmanssnickerier". Målet är att möta det ökade behovet av kundanpassning som uppstår när man ska jobba direkt mot slutkunder.

Vi har redan kommit långt inom kundanpassad tillverkning och leveranser, certifieringar och klassificeringar, byggkomponenter, logistik, utbildning och rådgivning – och det är inom de områdena som vi nu utökar vårt erbjudande.


Tittar man på Södras webbsida idag så är det en stor scenförändring som skett på några få år. Nu finns omfattande information om träbyggande och byggsystem som möter ett allt större intresse för att bygga i trä. Ja t o m en egen avdelning som heter Södra Wood Project som är lokaliserad till Karlstad. Och nu håller vi tummarna för att Södra snart får spaden i jorden för att bygga sin fullskaliga KL-fabrik i Värö. Enligt uppgift så börjar produktionen redan beläggas med order till kommande byggprojekt.

Läs mer om Wood Solutions här.
Intresset för träbyggande växer och för att stärka kundkontakten och öka kundanpassningen samlar Södra nu sina träerbjudanden under namnet Wood Solutions. Bild: sodra.com




   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Södra samlar sitt träerbjudande för att komma närmre kun

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#680653 Du har tidigare skrivit om mängden säljare i förhållande till mängden inköpare på sågverken. Håller vi på att lämna de gamla inkörda hjulspåren och äntligen fokusera på marknaden?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).