Motorsåg och handhållet

Litteratur till motorsågar.

2 inlägg 866 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Litteratur till motorsågar.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#680376 Jag söker litteratur till motorsågar.
Tänkte få ihop ett litet bibliotek lär hamna i motorsågarnas förening så småningom, kanske i museet eller nåt annat ställe man kan träffas och läsa, ta kopior etc..

Jag håller just nu på att lägga in de dokument jag har i lista så jag vet vad som finns eller inte.
Lär ta nåt år till innan jag blir färdig.

Jag har sedan några år bett återförsäljare lägga det de ska slänga i en hög till mig, när den ska bort ringer de och jag hämtar eller skickar de.
Då jag städat upp efter olika återförsäljare som lagt ner har det blivit en hel del då med.

Allt tryckt om motorsåg är intressant. Bruksanvisningar, sprängskiss, försäljningsbrochyr, servicemeddelande, verkstadshandbok, annonser, teknisk beskrivning, kataloger, prislistor, planscher, trycksaker för skyltning, klistermärken etc.
Jag har en del och blir det dubbletter så kan jag dela ut dem till andra som jag gör nu.

Släng inte utan utan lägg det i en hög och ring så löser vi det på nåt vis.
Massor har slängts genom åren och viss litteratur är borta för alltid.
Jag tar mig på o bevara det för framtida intresserade ska få chans att se det.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Litteratur till motorsågar.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#680377 På chainsawcollectors.se lägger vi upp mycket i Litteratur biblioteket efterhand. http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3 ... .php?f=140
Ligger en del på min Server med från olika samlare: http://files.chainsawcollectors.se/downloads/

Hyllan:
1605598567_cimg4973.jpg


I pärmarna till höger är det insatt efter hand jag fått hit det. 67 blandat pärmar, 2498 dokument.
I de andra är det efter märke.
Jonsered har jag lagt in i listan, 16 pärmar nästan 700 dokument.
Partner är i listan nu, 24 pärmar och 1609 dokument.
Har mycket mer än det i hyllan digitalt, även det listas så det går att hitta.
Just nu listas Partner dokumenten jag har i dator och servern.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).