MotorsÄg och handhÄllet

Stihl MS 400 C, motorsÄg med kolv i magnesium (bilder)

46 inlĂ€gg 14876 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: Stihl MS 400 C, motorsÄg med kolv i magnesium (bilder)

HannuRöj  
#680073 https://www.maskinklippet.se/skog/motor ... m-motorsag

😀 Nu kan man bestĂ€lla sina egna julklappar 11490 kr, 12.12. 2020 leveransdag.

Husqvarna motorsÄgar
Avatar Fallback

Re: Stihl MS 400 C, motorsÄg med kolv i magnesium (bilder)

fs480  
#680539 Har bestÀllt i VÀnnÀsby

AnvÀndarvisningsbild

Re: Stihl MS 400 C, motorsÄg med kolv i magnesium (bilder)

TTG  
#683957 Ser norsk pris ligger pÄ 12790 kr.
Kan bli tilbud / kampanjer i nÊr fremtid som gjÞr at prisen kommer ned pÄ 11000 og noe. En pris pÄ 10000 hadde helt sikkert lokket mange flere kjÞpere.
Enn sÄ lenge beholder jeg MS 362 saga.
Har jo bĂ„de MS 261 med 04 light og MS 500i Ă„ kose meg med, i tillegg til mindre sager 😊
Har ogsÄ sett at MS 362 har forsvunnet fra den norske siden til Stihl og blitt erstattet av MS 400.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 400 C, motorsÄg med kolv i magnesium (bilder)

fs480  
#684196 Hörde av Stihl Sverige att dom inte hinner leverera alla innan jul
stor efterfrÄgan

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 400 C, motorsÄg med kolv i magnesium (bilder)

Huggar33  
#700020 Har nÄgon lagt vantarna pÄ en dylik pjÀs Ànnu?

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 400 C, motorsÄg med kolv i magnesium (bilder)

fs480  
#700043 Enligt Stihl Sverige ska den levereras v 7. VÀntar fortfarande pÄ den jag bestÀllt

AnvÀndarvisningsbild

Re: Stihl MS 400 C, motorsÄg med kolv i magnesium (bilder)

Uvskogen  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#700044
fs480 skrev:Enligt Stihl Sverige ska den levereras v 7. VÀntar fortfarande pÄ den jag bestÀllt


Samma hĂ€r, vĂ€ntar. Enligt ÅF idag sĂ„ har Stihl sagt "i slutet februari början pĂ„ mars". PĂ„ MS201 Ă€r det leverans i mars om du bestĂ€ller nu.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 400 C, motorsÄg med kolv i magnesium (bilder)

fs480  
#700543 min 400 kom i fredags till vÀnnÀsby, ska hÀmta den pÄ mÄndag

AnvÀndarvisningsbild

Re: Stihl MS 400 C, motorsÄg med kolv i magnesium (bilder)

AndersCalder  
#700551 Nice. Jag Ă€r sugen pĂ„ en 400. Har 201, 261C och behöver en större men tycker 462 Ă€r onödigt stor. RĂ€tta mig om jag har fel... 😀

AnvÀndarvisningsbild

Re: Stihl MS 400 C, motorsÄg med kolv i magnesium (bilder)

Raggarö  
#700573 Jag tyckte 462:an var ett lagom komplement till 193 och 261 sĂ„ jag handlade en dylik pjĂ€s. 😎

462:an anvÀnds uteslutande till grovt, senaste gÄngen i bruk passade den ypperligt till att fÀlla och kvista en övergrov tall.
Jag bytte frÄn 27" till 20" vid kvistning, det hade vÀl fungerat med 261:an till kvistningen men tÀnkte att det Àr vÀrt att prova dÄ tallen hamnade med stammen nÀra marken och det gav perfekt arbetshöjd.

Raggarö

AnvÀndarvisningsbild

Re: Stihl MS 400 C, motorsÄg med kolv i magnesium (bilder)

Klyv Bixby  
#700989 Ni som provat 400an, tror ni den skulle orka/klara timmerjigg/solosĂ„gverk? Min 391a funkar men kĂ€nns lite pĂ„ grĂ€nsen đŸ˜„ Vill ju Ă€ven kunna hugga/kvista med samma sĂ„g utan att bryta ryggen av mig đŸ€”

AnvÀndarvisningsbild

Re: Stihl MS 400 C, motorsÄg med kolv i magnesium (bilder)

Williamm  
#701026
Klyv Bixby skrev:Ni som provat 400an, tror ni den skulle orka/klara timmerjigg/solosĂ„gverk? Min 391a funkar men kĂ€nns lite pĂ„ grĂ€nsen đŸ˜„ Vill ju Ă€ven kunna hugga/kvista med samma sĂ„g utan att bryta ryggen av mig đŸ€”

Jag skulle tro att den ocksÄ Àr för "liten". Du kan ju hugga med din 391 och köpa en 90+ kubikare till sÄgverket.
Jag skulle tro att din 391 funkar bÀttre Àn 400c dÄ den har manuell förgasare vilket 400c inte har.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Stihl MS 400 C, motorsÄg med kolv i magnesium (bilder)

Klyv Bixby  
#701040 Jo det Ă€r möjligt det Ă€r sĂ„ pga förgasaren đŸ€” Men samtidigt Ă€r vi pĂ„ gen3 av styrprogrammet, sĂ„ det borde vara bĂ€ttre nu Ă€n tidigare. Visst vill jag ha en 90cc sĂ„g men Ă€r tyvĂ€rr inte gjord av pengar đŸ˜„ đŸ˜„

williamm skrev:
Klyv Bixby skrev:Ni som provat 400an, tror ni den skulle orka/klara timmerjigg/solosĂ„gverk? Min 391a funkar men kĂ€nns lite pĂ„ grĂ€nsen đŸ˜„ Vill ju Ă€ven kunna hugga/kvista med samma sĂ„g utan att bryta ryggen av mig đŸ€”

Jag skulle tro att den ocksÄ Àr för "liten". Du kan ju hugga med din 391 och köpa en 90+ kubikare till sÄgverket.
Jag skulle tro att din 391 funkar bÀttre Àn 400c dÄ den har manuell förgasare vilket 400c inte har.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Stihl MS 400 C, motorsÄg med kolv i magnesium (bilder)

Williamm  
#701062
Klyv Bixby skrev:Jo det Ă€r möjligt det Ă€r sĂ„ pga förgasaren đŸ€” Men samtidigt Ă€r vi pĂ„ gen3 av styrprogrammet, sĂ„ det borde vara bĂ€ttre nu Ă€n tidigare. Visst vill jag ha en 90cc sĂ„g men Ă€r tyvĂ€rr inte gjord av pengar đŸ˜„ đŸ˜„

williamm skrev:
Klyv Bixby skrev:Ni som provat 400an, tror ni den skulle orka/klara timmerjigg/solosĂ„gverk? Min 391a funkar men kĂ€nns lite pĂ„ grĂ€nsen đŸ˜„ Vill ju Ă€ven kunna hugga/kvista med samma sĂ„g utan att bryta ryggen av mig đŸ€”

Jag skulle tro att den ocksÄ Àr för "liten". Du kan ju hugga med din 391 och köpa en 90+ kubikare till sÄgverket.
Jag skulle tro att din 391 funkar bÀttre Àn 400c dÄ den har manuell förgasare vilket 400c inte har.


Jag tror inte att en beg 90cc med manuell förgasaren Àr billigare Àn en 400c.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Stihl MS 400 C, motorsÄg med kolv i magnesium (bilder)

Klyv Bixby  
#701066 Nej. Men 400an gÄr att anvÀnda till annat istf att ha fler sÄgar.
Aja, vi fĂ„r se vad som hĂ€nder. Har anhĂ„llit om att lĂ„na en demosĂ„g att provköra med 😇
williamm skrev:
Jag tror inte att en beg 90cc med manuell förgasaren Àr billigare Àn en 400c.

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).