Motorsåg och handhållet

Test av batterikedjesågar

53 inlägg 8572 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Test av batterikedjesågar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#678717 Det är väl bara att lägga upp ett klipp i någon lämplig tråd. Finns väl en tråd om motorsågsfilmer, tror jag.
/Niklas

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Test av batterikedjesågar

anersimyra  
#678718 201 vs 540..🙂.

Användarvisningsbild

Re: Test av batterikedjesågar

Williamm  
#678731
Mikey_AX skrev:Jag är rätt så sugen på att OREGON CS300 och få se vad den presterar. Vad skulle ni säga om jag tog hem en CS300 och gjorde en video på användningen av dem?? 😀 Tyvärr hr jag ingen annan El-såg som jag direkt kan jämföra med.


Gör kaptest i en ekstock med 20cm idia. Så kan man sedan jämföra med Anesimyras film på 540ixp tidigare i tråden.
Och mitt kommande test.

Användarvisningsbild

Re: Test av batterikedjesågar

anersimyra  
#678893
18 år gammal 338 som till skillnad mot 201:an går riktigt bra..🙂 338:an är märkbart något starkare än 540 men har ju nackdelen av att drifttiden är en dryg tredjedel gentemot 540 med ett Bli 300.

Användarvisningsbild

Re: Test av batterikedjesågar

Williamm  
#678914 Filmen går inte att se. Men det börjar samlas mer filmmaterial, och i samma diameter på stock. Tack! Anders.

Avatar Fallback

Re: Test av batterikedjesågar

Avslutat-02  
#678915 Gick då bra för min del.. 🤔

Det är och har väl varit lite strul med 201:orna..
Men den där 338:an gick ju fint..

Skulle nästan kunna säga de jämnbördiga med att 338an får kapen fortare gjorda och 540in räcker längre.. Så då presterar de ungefär samma mängd på samma tid.. Eller kanske lite mer åt fördel 540in med bli 300..annat med bli 200...

Användarvisningsbild

Re: Test av batterikedjesågar

Williamm  
#678917 Var det inte 338 som hade mycket krångel? eller var det 339?

Användarvisningsbild

Re: Test av batterikedjesågar

anersimyra  
#678924
williamm skrev:Var det inte 338 som hade mycket krångel? eller var det 339?

Innan jag klippte vingarna av justeringsbegränsningarna så gick sågen som en ” påse skit ”..💩💩

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).