Motorsåg och handhållet

Köpa ny tändspole till gammal såg

42 inlägg 12321 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köpa ny tändspole till gammal såg

GPV12  
#573076 Det här är ju fantastiskt. Så mycket bra info från er alla.
Då kanske det är någon som vet om det finns något ställe där Husqvarnas motorsågsmodeller finns listade med tillverkningsår och övriga prestanda såsom cylindervolym, Hk osv. Det vore intressant och skulle kanske kunna vara till hjälp när man försöker hitta delar.

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Köpa ny tändspole till gammal såg

Avslutat-02  
#573079
GPV12 skrev:Det här är ju fantastiskt. Så mycket bra info från er alla.
Då kanske det är någon som vet om det finns något ställe där Husqvarnas motorsågsmodeller finns listade med tillverkningsår och övriga prestanda såsom cylindervolym, Hk osv. Det vore intressant och skulle kanske kunna vara till hjälp när man försöker hitta delar.



Mange har koll på detta...
:-bd

Användarvisningsbild

Re: Köpa ny tändspole till gammal såg

totte  
#573166 Här finns en hel del: http://www.acresinternet.com/cscc.nsf/G ... pand=55#55

Användarvisningsbild

Re: Köpa ny tändspole till gammal såg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#573232 Prudukt info.

Användarvisningsbild

Re: Köpa ny tändspole till gammal såg

runte  
#678465
vinterrojarn skrev:Var väldigt försiktig med att använda startgas, den kan ta bort den fina lilla oljefilm som finns på kolven vid start tillfället, och då kan det gå illa, bättre använda bensin i sprayflaska det gör samma verkan.

Hej ny här på forumet
Har ärvt en Husqvarna röjsåg 244R som har funkat utm de få gånger jag använt den
Såg i en annan tråd att du ev. kunde ha vissa begagnade delar till en sådan såg
Skulle röja lite idag sågen startade bra som vanligt men efter bara ca 15 minuter så la den tvärt av tänkte tändstiftet men icke har provat med nytt men ingen tillstymmelse till gnista och misstänker starkt tändspolen och undrar om du ev. har någon fungerande som kan passa till min såg
Hittade ingen möjlighet att skicka PM

Avatar Fallback

Re: Köpa ny tändspole till gammal såg

Avslutat-02  
#678467 Det har jag absolut..

dock är jag inte på hemma plan men det går nog att fixa om du vill ha grejerna lite fortare..
skickar ett pm om detta...

Avatar Fallback

Re: Köpa ny tändspole till gammal såg

Avslutat-02  
#678468 men vi börjar med annat innan.

byt stift.
kolla så att alla kablarna är hela.
du har en spole innanför startapparaten, och en förstärkare vid förgasaren.
dessa har kabel som går emellan.
även en dödare på sidan av ljuddämparen, kolla så att inte den jordar emot gasvajern..för då är det ingen gnista..
händer ibland när sågarna är slitna att den ramlar dit av sig själv och dödar då sågen..

kolla detta så kollar vi på delar om du behöver efter det..

Användarvisningsbild

Re: Köpa ny tändspole till gammal såg

runte  
#678471 Stämmer precis så har jag det med grejorna och till det yttre ser det helt perfekt ut
"Dödaren" kollade jag tidigare när jag såg funktionen tänkte jag "Aha" men den var fri från kontakt. Vad gäller gnistan så släckte jag tom lyset i garaget för jag vet hur svårt det kan vara att se gnistan i bra belysning och även kollat gnistan med nytt stift

Avatar Fallback

Re: Köpa ny tändspole till gammal såg

Avslutat-02  
#678473 okej.

kabeln emellan spolarna då?
är den kollad?

annars så är det bara spole...förstärkare...kvar.
jag hade rivit mig in till spolen och kollat så att inget hänt där inne..
har varit med om att svänghjul sagt upp sig och även att spolen har flyttat på sig..

dog den på varv eller på tomgång?

Användarvisningsbild

Re: Köpa ny tändspole till gammal såg

runte  
#678480 Kommer inte riktigt ihåg men det var i vartfall under väldigt låg belastning, har för mig att jag flyttade mig mellan några "tandpetare" när den tvärdog, skulle i princip bara provköra inför lite röjning av skoterleder i morgon

Avatar Fallback

Re: Köpa ny tändspole till gammal såg

Avslutat-02  
#678483 ordnar fram grejer oavsett..
och fixar pm...

Användarvisningsbild

Re: Köpa ny tändspole till gammal såg

runte  
#678489 Perfekt, här var det service!!!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).