Socialt (mer om oss)

Vad hade du på tallriken idag?

2822 inlägg 510307 visningar 95 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

masterchief  
#67550 Pepperotskött är jäkligt gott...
Aldrig ätit det på ren dock 8)

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67556 har just ätit hemmagjorda biffar, kokt potais och tsatsiki, riktigt gött är de! :D

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

masterchief  
#67558 Nyfångad abborre och äggsås...
Fick 2st idag på 1,1kg styck 8)

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Elias  
#67574 Blev grillad fläskfile med pommes. + halloumi med torkad skinka lindad runtom.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

totte  
#67600
masterchief skrev:Pepperotskött är jäkligt gott...
Aldrig ätit det på ren dock 8)


Ännu bättre på ren, förutsatt att man gillar lite viltsmak, utgår jag från att en jägare som du gör.

Abbore är inte alls fel heller =p~

Idag blev det ett par hyggliga biffar av renkött från den nystyckade renhalvan med råstekt potatis och bönor från växthuset. Ett glas rött till det också.

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

johan eriksson  
#67681 Idag blev det rotmos och fläsklägg, inte dumt alls

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

SRG_Pendo_Master  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67704 Helstekt kotlettrad med papaya/honungs sky från lithells korvfabrik och sen lite hemma gord potatisgratäng det var mumsigt =p~




"Här blev man kåtlätt sa grisen när han klev in i slakteriet!!!" <--- lite dålig humor på kvälls kvisten :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

totte  
#67720
SRG_Pendo_Master skrev:Helstekt kotlettrad med papaya/honungs sky från lithells korvfabrik och sen lite hemma gord potatisgratäng det var mumsigt =p~




"Här blev man kåtlätt sa grisen när han klev in i slakteriet!!!" <--- lite dålig humor på kvälls kvisten :lol: :lol: :lol:


Den körde Magnus o Brasse med redan i forntiden!

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Skotartjejen  
#67938 Här blev det hamburgare med bröd.

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

totte  
#67944 Fjällröding, kantareller, skärbönor, potatis, smält smör med persilja :grin:

Rotmos och fläskkorv igår, inte dumt det heller.

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

masterchief  
#67985 Under Lördagen så servverades det Rotmos och fläsklägg till lunch, thaiwook med ris till kvällsmat.
Idag vankas det pepparotskött till lunch 8)

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Skotartjejen  
#67996 Hemgjord pyttipanna med innehåll av fläskotlett, korv och potatis, lök får vi skippa eftersom mellanpojken inte tål det. Stekta ägg blev det till men tyvärr inga rödbetor, de hade vi visst ätit upp förra gången.

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Elias  
#67998 Idag blev det hemgjord pizza till middag och enbart mackor i skogen till lunch

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

totte  
#68016 Pyttipanna utan rödbetor är vad jag kallar katastroftillbud :lol: Om jag hade nån i hushållet som inte tål lök så skulle jag fräsa upp en hög och servera separat.

Hemgjord pizza är bra!

Här blev det purjolökspaj med oliver och stora kapris

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Skotartjejen  
#68198 Idag blir det spagetti och stekt falukorv.

Ja du Totte, det är katastof utan rödbetor. Det blir liksom inte samma sak utan dem till pyttipannan och löken är lika bra att skippa annars kan vi använda sovrummet som gaskammare när Thunborg har käkat den, ve och fasa.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).