Motorsåg och handhållet

Tändspole till Stiga 466

39 inlägg 6186 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tändspole till Stiga 466

25focus  
#676280 Har sökt på nätet efter en tändspole till dito, men inte hittat någon som överensstämmer eller ser ut som min, det är väldigt liten plats och som jag ser det så måste den vara exakt lika för att passa. troligtvis finns det andra modeller eller fabrikat som passar. Dom som jag hittat är bulliga och får inte plats, min är platt på båda sidor och ska ner i ett hål där det tajt



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Tändspole till Stiga 466

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#676285 Lägg upp nån bild på såg o spole. Kanske lättare o se om nåt annat passar.

Avatar Fallback

Re: Tändspole till Stiga 466

25focus  
#676622 Försökte men blev nada , gör säkert fel. Laddade bilderna och såg dom inom rutan, men sen `?

   TS
Avatar Fallback

Re: Tändspole till Stiga 466

Avslutat-02  
#676626 Tryckte du på "bifoga"?

Användarvisningsbild

Re: Tändspole till Stiga 466

Rotvältaren  
#676661 Hittade denna:
https://www.worldofmowers.co.uk/stiga-s ... 7/engine-2

Modellen heter dock Stiga SP 466 så inte alls säkert det är samma såg. En slagning på produktnumret visade att denna spolen finns hos gårdsman
https://www.gardsman.se/reservdelar-och ... spole.html
Dock kan jag vara helt ute och cykla nu, inte ofta jag mekat på Stiga.

Avatar Fallback

Re: Tändspole till Stiga 466

Avslutat-02  
#676665 Inte ofta man ser eller hör om stiga..
Vill inte ens ta i detta..
Stiga har man fått nog av i gräsklipparvärlden...

Användarvisningsbild

Re: Tändspole till Stiga 466

Rotvältaren  
#676670
vinterrojarn skrev:Inte ofta man ser eller hör om stiga..
Vill inte ens ta i detta..
Stiga har man fått nog av i gräsklipparvärlden...


Ja det där var ju synnerligen relevant information som hjälpte trådskaparen att komma vidare...

Avatar Fallback

Re: Tändspole till Stiga 466

Avslutat-02  
#676671 Nä ursäkta..
Men jag vet inte ens vad jag ska leta efter..
Troligen en spole liknande den som sitter i Hva 435-440...
Ganska vanlig modell..

Användarvisningsbild

Re: Tändspole till Stiga 466

Rotvältaren  
#676674 Svårt att få fram en riktigt bra bild men...

Avatar Fallback

Re: Tändspole till Stiga 466

25focus  
#676681 Det är den här jag har SP 466 [240461602-S17] och samma som schema som rotvätaren länkade till. Ringer i morgon till
Gårdsman och lyssnar vad dom vet.
Dom här i Stigaserien SP XXX är Kinesiska maskiner, vart har tillverkningarna i Sverige tagit vägen.
Provade att ladda upp igen , nada. Hur stora filer är max ?. Den engelska visar inte detalj på den. Min är platt på båda sidorna.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tändspole till Stiga 466

25focus  
#676684 Såg nu att det är max 1 MB för bilder ,ska prova att fota med lägre upplösning

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tändspole till Stiga 466

Rotvältaren  
#676699
25focus skrev:Det är den här jag har SP 466 [240461602-S17] och samma som schema som rotvätaren länkade till. Ringer i morgon till
Gårdsman och lyssnar vad dom vet.
Dom här i Stigaserien SP XXX är Kinesiska maskiner, vart har tillverkningarna i Sverige tagit vägen.
Provade att ladda upp igen , nada. Hur stora filer är max ?. Den engelska visar inte detalj på den. Min är platt på båda sidorna.



Då finns det ju lite hopp, de gånger jag sökt delar till Stiga har produktnumren alltid varit överensstämmande med de jag googlat fram. Lite kuriosa i det här sammanhanget är dock att produktnummer 118804388/0 också anger "Linhjul med fjäder". Men ett samtal till gårdsman kanske löser saken. Den något otydliga bilden jag fick fram tyder ju att denna tändspole verkar vara ganska plan på båda sidor

Avatar Fallback

Re: Tändspole till Stiga 466

Avslutat-02  
#676710 Varsågod ring och beställ eller googla..

Hade en skiss liggande...

ipl_stiga_sp_466_240461602-s17_18_sv-en.pdf

Avatar Fallback

Re: Tändspole till Stiga 466

25focus  
#676721 Tackar så mycket för visat intresse i ärendet, 😀 😀 """ ju fler kockar desto sämre soppa sägs det """ men inte när det gäller forum av något slag. Det finns nästan till 100 % någon som har info om något som frågas efter.
Har talat med Gårdman och dom har till ett pris av ca 350kr + ev frakt.. Inta alls fel pris.

MVH 25focus

   TS
Avatar Fallback

Re: Tändspole till Stiga 466

25focus  
#676722 Missade lite det finns 3 modeller av 466 , så håll håll på ditt årtal. Återkommer med info hur det gick

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).