Motorsåg och handhållet

Motorsågskörkortskurs i höst

47 inlägg 7777 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Motorsågskörkortskurs i höst

tallen100  
#676555
halvproffs skrev:
Grålle52 skrev:
tallen100 skrev:Trodde det stod långa rader i kö för att få det fantastiska kortet..😉 🤣



Hur många har tagit det totalt? Nånstans måste det ju ta slut 🤭


Föds väl nya skogshuggarämnen varje dag!?

Men dom är väl alldeles för unga ännu? 🤭

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Motorsågskörkortskurs i höst

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#676556 De unga växer till sig, samtidigt som det föds nya förmågor.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Motorsågskörkortskurs i höst

tallen100  
#676559 då kommer nog motorsågskörkortsutbildningslärarna att ha fullt upp och kapa guld med silverkedja 🤭

Användarvisningsbild

Re: Motorsågskörkortskurs i höst

halvproffs  
#676584 Hur många har tagit det totalt? Nånstans måste det ju ta slut 🤭[/quote]

Föds väl nya skogshuggarämnen varje dag!?[/quote]

Men dom är väl alldeles för unga ännu? 🤭[/quote]

Så fort jag hade druckit ur nappflaskan och därefter lärt mig att dricka kaffe fick jag en 12kg tung jobu att hugga med. Brorsan körde fram med hästen det jag huggit. Var knappt att han hann med. Så höll vi på i måånga år. Jag var väl runt 3 år o brorsan 5år.
Jaa, det var tider det när man kom hem och fick stryk av farsan för att man inte hade huggit tillräckligt mycke.
Inte nog med det, lära gå ut o handmjölka korna
på kvällskvisten för att få lite potatis o stekt salt sill innan man la sig med oborstade tänder.
Brorsan o jag låg skaffötters i den lilla trånga sängen och med hans tåodör o snarkningar var det inte lätt att somna.
Sådär hade vi i måånga år innan vi började skolan.
Tänk så bra ni spolingar har det nu 👍

Avatar Fallback

Re: Motorsågskörkortskurs i höst

tallen100  
#676585 Hade nog varit ännu värre om du haft en Mcrulloch 😉

Användarvisningsbild

Re: Motorsågskörkortskurs i höst

halvproffs  
#676620
tallen100 skrev:Hade nog varit ännu värre om du haft en Mcrulloch 😉


Ja det var väl tur det, jänkeskräp. Om man fick fart på en sån så vågade man inte släppa gasgreppet och tankade gjorde jag med sågen igång.
Brorsan o jag drog till canada för att hugga ihop lite pengar innan vi skulle börja i skolan. Nu var ju vi så smarta att vi behövde inte börja skolan förrän i 7an som var sista klass då på den tin.
Enda gången som vi hade tur i oturen var när vi festade så hårt så vi missade titanic.

Men vad gjorde det, vi tog nästa skepp med immigranter. Väl där efter många bira på atlantångaren så började vi hugga direkt.
Vi hamnade i thunder bay vid the great lakes och maken till blixtar har inte ens smålänningar sett.
Fina tjejer ända tills dom började närma sig 30. Fanns inte många tänder kvar efter all coca coladrickande. Enda bra där var att vi lärde oss engelska. 👍 . Enda som kunde svenska där var en som skröt över hur duktig han var på allt. Han hade aldrig haft fel hävdade han.
Naturligtvis bara munläder.
Nä nu lägger jag av innan det drar iväg för mycket 😉

Användarvisningsbild

Re: Motorsågskörkortskurs i höst

anersimyra  
#676623
halvproffs skrev:
tallen100 skrev:Hade nog varit ännu värre om du haft en Mcrulloch 😉


Ja det var väl tur det, jänkeskräp. Om man fick fart på en sån så vågade man inte släppa gasgreppet och tankade gjorde jag med sågen igång.
Brorsan o jag drog till canada för att hugga ihop lite pengar innan vi skulle börja i skolan. Nu var ju vi så smarta att vi behövde inte börja skolan förrän i 7an som var sista klass då på den tin.
Enda gången som vi hade tur i oturen var när vi festade så hårt så vi missade titanic.

Men vad gjorde det, vi tog nästa skepp med immigranter. Väl där efter många bira på atlantångaren så började vi hugga direkt.
Vi hamnade i thunder bay vid the great lakes och maken till blixtar har inte ens smålänningar sett.
Fina tjejer ända tills dom började närma sig 30. Fanns inte många tänder kvar efter all coca coladrickande. Enda bra där var att vi lärde oss engelska. 👍 . Enda som kunde svenska där var en som skröt över hur duktig han var på allt. Han hade aldrig haft fel hävdade han.
Naturligtvis bara munläder.
Nä nu lägger jag av innan det drar iväg för mycket 😉
😅 synd att ni inte fann en järnspis i hamnen när ni missade Titanic, i annat fall hade det ju bara varit att bunta samman ett knippe björkris, sjösatt spisen och paddlat över.. :-bd

Avatar Fallback

Re: Motorsågskörkortskurs i höst

Avslutat-02  
#676625 Har trådarna spårar ur redan?
På en torsdag.... 🤔 🤔 Vad har ni fått för luft i er? 😉

Avatar Fallback

Re: Motorsågskörkortskurs i höst

tallen100  
#676627 🤣 🤣 🤣
Men vid Titanic tiden var det väl inte sjuårig skola?
Det här måste ha varit några år senare, annars går ju inte historien ihop 😉 👍

Användarvisningsbild

Re: Motorsågskörkortskurs i höst

JensSkoog  
#676666
tallen100 skrev:🤣 🤣 🤣
Men vid Titanic tiden var det väl inte sjuårig skola?
Det här måste ha varit några år senare, annars går ju inte historien ihop 😉 👍

Titanic sjönk i 1912, och då hade det redan varit sjuårig folkskola i Norge sedan 1889.
Totalt utanför tråden, men rätt ska vara rätt!

Avatar Fallback

Re: Motorsågskörkortskurs i höst

Avslutat-02  
#676690 När tillräckligt många tagit dessa kort, då kommer kraven på att de ska förnyas eller att annat system gäller... Vänta bara...

Användarvisningsbild

Re: Motorsågskörkortskurs i höst

halvproffs  
#676736
vinterrojarn skrev:När tillräckligt många tagit dessa kort, då kommer kraven på att de ska förnyas eller att annat system gäller... Vänta bara...


Du är ju som klippt och skuren för det jobbet!
Lägg dig i startblocken nu. 👍

Avatar Fallback

Re: Motorsågskörkortskurs i höst

tallen100  
#676739
JensSkoog skrev:
tallen100 skrev:🤣 🤣 🤣
Men vid Titanic tiden var det väl inte sjuårig skola?
Det här måste ha varit några år senare, annars går ju inte historien ihop 😉 👍

Titanic sjönk i 1912, och då hade det redan varit sjuårig folkskola i Norge sedan 1889.
Totalt utanför tråden, men rätt ska vara rätt!

Det ante mej att man kunde lita på proffsets historia, skulle aldrig ha tvivlat 👍 😀

Avatar Fallback

Re: Motorsågskörkortskurs i höst

tallen100  
#676740
vinterrojarn skrev:När tillräckligt många tagit dessa kort, då kommer kraven på att de ska förnyas eller att annat system gäller... Vänta bara...

Tror jag oxå, när det gäller nya påhitt så har fantasin inga gränser🤑

Användarvisningsbild

Re: Motorsågskörkortskurs i höst

halvproffs  
#676745
tallen100 skrev:
vinterrojarn skrev:När tillräckligt många tagit dessa kort, då kommer kraven på att de ska förnyas eller att annat system gäller... Vänta bara...


Tror jag oxå, när det gäller nya påhitt så har fantasin inga gränser🤑


Det vet jag. Alla dessa enorma antal olika bitsar som hittas på. Tex torx 27? När det finns 25 o 30 av vilken anledning behövs 27 tex?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).