Traktorer och processorer

Köp begagnad traktor

18 inlägg 5137 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köp begagnad traktor

Prickskytt  
#675831 Dom lyckades inte med datorn, hade fel dator med sig... Har kommit fram till att det måste vara givaren som känner av hastigheten på fram och back lådan. Provade idag att köra på blött gräs och displayen visar 0% hjulspinn sätter ner skopan så att traktorn står still med snurrande bakhjul och fortfarande 0%. Meken som hjälpte mig att byta de första givarna trodde också att det är denna givare som är problemet. Han har skruvat Valtra länge och verkar ha koll.

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Köp begagnad traktor

Prickskytt  
#676371 valtra mega du var på rätt spår. bytte en givare till igår och ingen skillnad, hade redan bytt de säkringar som har med transmission att göra. Kollade alla säkringar igen igårkväll och hittade en F50 som säkrar radar och powershift mm såg hel ut men bytte den och nu funkar det. Provkörde några timmar igårkväll och får en felkod på signalen från merkradarn men den funkar som den skall i övrigt....skööönt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Köp begagnad traktor

Avslutat-02  
#676372 👍 🚜 👍
Hoppas det löser sig med det övriga snart.
Men nu går den iallafall att använda 👍

Bra gjort 👍

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).