ATV och UTV i skogen

Vad ska man välja?

46 inlägg 14942 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad ska man välja?

svampbob  
#587506
Peter_Högdahl skrev:Hittade en läcka vid en kolv idag men servicevänliga som Avesta är kommer det en ny till veckan💪 Förövrigt så är jag imponerad av kranstyrkan och är sjukt lättkörd med 2spak.
Det jag stör mig lite på är att den har vissa problem med drivningen vid tomt lass,körde fast på blött gräs häromdagen just för att bara ena hjulparet drev.


Så är det, det är mycket lättare att köra fast med tomt lass än med fullt lass.

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Vad ska man välja?

skogsbonne  
#587659 Driver den bara på ena hjulparet?

4.2:an driver lika på båda

Användarvisningsbild

Re: Vad ska man välja?

Peter_Högdahl  
#587673 Den flyttar kraften till fel hjulpar utan last känns det som samt kör fast väldigt lätt💩 När man har stockar på funkar det däremot bra 👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad ska man välja?

Peter_Högdahl  
#587675 Rättelse: till ett hjulpar menar jag ist för båda.....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad ska man välja?

Peter_Högdahl  
#664337 Ja då har man snart haft vagnen i 1 år och följade fel som varit hitills är: Ramstyrningen funkar bara på ena sidan ibland,1 slang har skrotat och en läcka på hydralkolven var ju de första som hände när den var sprillans ny. Nu har jag använt tippflaket och skopan mer än vagnen i "vanligt" läge detta år och är verkligen glad att man köpte hela paketet för vad mångsidig den blir🖒

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad ska man välja?

The Forrester  
#676217 Låter som om ni är nöjda med era vagnar. Vilken ATV har ni framför? Något att tänka på i valet av ATV?

Användarvisningsbild

Re: Vad ska man välja?

Peter_Högdahl  
#676220
The Forrester skrev:Låter som om ni är nöjda med era vagnar. Vilken ATV har ni framför? Något att tänka på i valet av ATV?
Kör Grizzly 700 framför🖒

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad ska man välja?

Söderhultarn  
#676224 Jag har en Polaris 850 xp, funkar bra.

Avatar Fallback

Re: Vad ska man välja?

The Forrester  
#676228 Hasplåtar? Diff? Grova däck? Nåt annat?

Avatar Fallback

Re: Vad ska man välja?

Söderhultarn  
#676232 Jag har hasplast från Iron Baltic, , extra ljus, extra ljusramp, extraljus bak med manuell switch, winch fram, förhöjd backspegel ( så man ser över ventilaggregatet), Ekagårdslåda med 2 sågar, bensindunk, sax, fällkilar, fil och filmall. I luckan bak har jag blixtljus om jag måste skota från större väg, däcklagning med tryckluft från biltema, sjukvårdskit, fjärrkontroll till kärrans winch samt extra batterier. På vagnen har jag en extra dunk bensin till aggregatet, vattentät låda med verktyg, tändstift, kedjor och klingor, märkband och lite annat smått o gott. Jag har också med en vattentät packsäck med lunch, klädombyte, kaffe och vatten. Sist men inte minst har jag monterat ett par Peltor WS alert xp på min husqvarnahjälm så jag kan lyssna på en god ljudbok och enkelt ringa via siri om något skulle hända. Det var nog allt.

Avatar Fallback

Re: Vad ska man välja?

Ent  
#676522 Det där med förhöjda backspeglar, är det köpes eller något egentillverkad?

Avatar Fallback

Re: Vad ska man välja?

Söderhultarn  
#676529 påsvetsat förlängningsrör på befintlig backspegel

Användarvisningsbild

Re: Vad ska man välja?

fendt311  
#676537
Söderhultarn skrev:påsvetsat förlängningsrör på befintlig backspegel

Hur har du fixat fästet med Peltor ws alert på Husqvarna hjälmen? Kan du kanske ta en bild på det? Har funderat på att göra likadant.

Användarvisningsbild

Re: Vad ska man välja?

Grålle52  
#676540
fendt311 skrev:
Söderhultarn skrev:påsvetsat förlängningsrör på befintlig backspegel

Hur har du fixat fästet med Peltor ws alert på Husqvarna hjälmen? Kan du kanske ta en bild på det? Har funderat på att göra likadant.


https://duab.se/arbetsklader-skydd/huvu ... ste-t-p3eg

Avatar Fallback

Re: Vad ska man välja?

Söderhultarn  
#676541 hittade denna bild på forumet. Det är bara att smätta dit.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).