Motorsåg och handhållet

Gallring/ motormanuell huggning

20 inlägg 5035 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Gallring/ motormanuell huggning

Axl  
#675765 Ove Lindberg - Socialt experiment - kan stadsungdomar bli röjare? Del 2 Här kan du läsa lite om 2 ungdomars vedermödor i röjskogen. Att fundera på är om du vill kunna göra jobb åt dom stora bolagen, lättare att komma upp i volym men mycket mera pappersarbete och mer pressade priser.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Gallring/ motormanuell huggning

Davvi  
#676040 Utmaning som jag ser är att lyckas fylla året med jobb åtminstone i landets norra delar. Vet ej hur det ser ut söderut? Såvida man inte fyller ut det med andra uppdrag.

Användarvisningsbild

Re: Gallring/ motormanuell huggning

Rubenforsberg  
#676055 Min tanke är inte att fylla dagarna med jobb då jag är heltidsanställd ;) Däremot är detta något jag tycker är riktigt roligt! Så tanken är väl mer att hitta jobb vid sidan av det vanliga å samla erfarenhet! Hoppas det kan va ett sätt att kanske kunna köra något liknande på heltid i framtiden :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gallring/ motormanuell huggning

Davvi  
#676083 Låter klokt, brukar hjälpa till ibland med diverse projekt mest för att det är roligt att göra annat än sitt ordinarie.
Fördelen med att ta på sig skogsjobben själv är att man bättre kan planera tiden. De entrepenörer jag varit i kontakt med behöver oftast hjälp längre sammanhängande tid som blir svårt att kombinera med heltidsjobb.

Bollar lite med idén att ta tjänstledigt barmarkstiden och prova köra en säsong som egen.

Avatar Fallback

Re: Gallring/ motormanuell huggning

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#676128 Kom ihåg försäkring med, så du inte står utan på F-skatt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).