sön 25 okt 2020, 07:54#675748
@berraX
Autotune fungerar ungefär som datorn på din bil.
Den registrerar koder och läser dessa.
Om den inte kan komma över en kod så finns den kvar och stör i systemet.
Koden i sig är inte problemet, det är datans begränsning.
En riktig mekaniker lyssnar på motorn och vad den vill ha sagt..
Ur med bränslet, lukta, känn.
Är det exakt samma som i andra sågarna, glöm bränslet.
Då får man leta vidare.
Ditt problem kommer när sågen gått en stund, vilket gör att en verkstad utan vedvälta inte kan få fram symptom....
Men jag skulle börja med koderna som talar om varför den stannar, och koden som den uppvisar på varför.
Sedan köra den en stund och lyssna på gången.
Värme i motorn gör att vissa saker kan vi utesluta, bränslet, bränsleslangen, Bränslefilter,
Däremot, Tändstift, tändspole, vevhuspackning, tankavluftning, insug, primer.
Det är ju så att en såg som man bara gasar utanför portarna säger inte så mycket i detta fall. Den måste jobba och sedan när den är varm så gör man kontroll på kompression mm.