Socialt (mer om oss)

Vad hade du på tallriken idag?

2822 inlägg 510504 visningar 95 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

anersimyra  
#675625
tallen100 skrev:Tyckte först att det var en köttkvarn på översta bilden, men så såg jag att det var räkor och inte köttfärs 🤣
Krya på dej.

😂 undrar om inte även du tagit en ” tablett ” mot ryggont, Tallen!! 😅

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad hade du på tallriken idag?

tallen100  
#675627
anersimyra skrev:
tallen100 skrev:Tyckte först att det var en köttkvarn på översta bilden, men så såg jag att det var räkor och inte köttfärs 🤣
Krya på dej.

😂 undrar om inte även du tagit en ” tablett ” mot ryggont, Tallen!! 😅

🤣
Faktiskt inte, ibland blir det konstigt ändå🤪 🤣

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

anersimyra  
#675629
tallen100 skrev:
anersimyra skrev:
tallen100 skrev:Tyckte först att det var en köttkvarn på översta bilden, men så såg jag att det var räkor och inte köttfärs 🤣
Krya på dej.

😂 undrar om inte även du tagit en ” tablett ” mot ryggont, Tallen!! 😅

🤣
Faktiskt inte, ibland blir det konstigt ändå🤪 🤣
. 😅 så är det, men din ” felsyn ” var en riktigt rolig höjdare ..😂

Avatar Fallback

Re: Vad hade du på tallriken idag?

tallen100  
#675632 Och det blev att se riktigt gott ut när räkorna inte var köttfärs 😀

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

anersimyra  
#675634
tallen100 skrev:Och det blev att se riktigt gott ut när räkorna inte var köttfärs 😀

Japp, och nu har ” tabletten ” slutat verka så jag tar allt en IPA mot ” värka ”..🤤

Avatar Fallback

Re: Vad hade du på tallriken idag?

tallen100  
#675650
anersimyra skrev:
tallen100 skrev:Och det blev att se riktigt gott ut när räkorna inte var köttfärs 😀

Japp, och nu har ” tabletten ” slutat verka så jag tar allt en IPA mot ” värka ”..🤤

Gör du rätt i 👍

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#675652 Hittade lite fläskkarré i frysen sedan i sommras. Så grilloset spred sig i kvarteret.

Till detta blev det klyftpotatis o bea samt sallad.

Riktigt gott med grillat när det var ett tag sedan sist. 😀

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Joakim S  
#675653 Raclette idag😊👍🏻

Avatar Fallback

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Avslutat-02  
#675662
Joakim S skrev:Raclette idag😊👍🏻


Vad är det för något?

Ost? Har jag för mig... Men men...

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

totte  
#675688
anersimyra skrev:
tallen100 skrev:Och det blev att se riktigt gott ut när räkorna inte var köttfärs 😀

Japp, och nu har ” tabletten ” slutat verka så jag tar allt en IPA mot ” värka ”..🤤


IPA är inte alls dumt. Tyvärr kanske inte så bra effekt mot ryggskott, men det är som konjak mot förkylning, inte f-n hjälper det men det blir i alla fall roligare att vara sjuk. Krya på dig hursomhelst!

Apropå tallriken, la ihop en hög med goda rotsaker i långpannan och rostade i ugnen. Så några stekta skivor innanlår av kronhjort till det, gele och vitlökssmör. Rödvin till, ett prisvärt italienskt boxvin, Levante.

Användarvisningsbild

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Joakim S  
#675835
vinterrojarn skrev:
Joakim S skrev:Raclette idag😊👍🏻


Vad är det för något?

Ost? Har jag för mig... Men men...

Man lägger ost på de små svarta spadarna och lägger de i raclette"maskinen", och där smälter osten. Sen häller man osten över potatis och diverse skinkor och tunna korvskivor.

Avatar Fallback

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Avslutat-02  
#675856 Fick jag lära mig något nytt... 👍

Raclette är för mig en hårdost från alperna på den franska sidan, även vanlig på den schweiziska sidan.
Den är känd för sina egenskaper och smaker när man värmer eller grillar den, så den har väl något med detta att göra kanske...

Smaken är nötaktig och fruktig, med liten sötma.
När den värms så uppstår långa härliga trådar som kletar sig fast i det den kommer i kontakt med.. 👍
Alltid trevligt med ny kunskap 👍
Raclette grill... Kan vara roligt att prova...

Avatar Fallback

Re: Vad hade du på tallriken idag?

uffejohan  
#675878 Jag har ätit raclette under många år, särskilt vintertid är det riktig bukfylla. Tycker att Klosters cheddarost funkar bra, inte i närheten av priset för äkta racletteost. Vi har syltlök, cornichon och oliver som tillbehör till potatis, ölkorv och olika salami. Ja ni hör ju, fett och kolhydrater i massor.... Maten sköljs helst ner med en hel del ljus lager.....

Avatar Fallback

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Avslutat-02  
#677130 Hemgjord kebabrulle.. 👍
Med en Budvar till... Naturligtvis iskall 👍



Sallat, gurka, rödlök, tomat, kebab, tunnbröd, vitlökssås.... 3 klyftor... Salt, svartpeppar, rosépeppar... 👍 👍

Avatar Fallback

Re: Vad hade du på tallriken idag?

Avslutat-02  
#677137 Den var fan godare än köpt.. 👍
Mmm bränner gott från pepparn och löken 👍 blandat med ölen.. Prova själva vet ja.. 👍

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).