Öppna kategorin

Hemmagjord skogsmaskinssimulator på gång

32 inlägg 17256 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hemmagjord skogsmaskinssimulator på gång

Piraboin  
#675156 finns ju Ponsse buffalo dual på den här sidan som modd https://www.farming-simulator.com/mod.php?lang=en&country=se&mod_id=138390&title=fs2019

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Hemmagjord skogsmaskinssimulator på gång

SimonD  
#775070 Hej,

Jag vet att detta är en gammal tråd men tänkte det vore intressant att höra om du håller igång detta fortfarande.

Jag började också köra skog i Farming Simulator 15 och har hållit på med det i 17, 19 och nu 22. Jag moddar en hel del och gör skogsmaskinerna så verklighetstrogna som möjligt i spelet. Som kontroller har jag än så länge kört med vanliga joysticks. Jag började med Logitech Attack 3 eftersom de var symmetriska och därför passade bra för båda händerna. Nu kör jag med Thrustmaster T160000T vilka är riktigt sköna då de är omställbara för vänster och höger hand.

Däremot har jag funderat på att göra en variant likt den du har, men än så länge är det bara i tankestadiet. Att få tag i riktiga maskinspakar som inte är allt för slitna till bra pris är inte alltid så lätt.

Jag har haft funderingar på att göra en extrautrustning till mina spakar då jag kan göra designen med min 3D-skrivare men det projektet har jag inte börjat med ännu.

VR är ju betydligt smidigare att få till nu i Farming Simulator 22 så vore intressant att höra om du fortfarande är igång.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).