Skördare

Packa hytten!

63 inlägg 22044 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Packa hytten!

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67424 OK valmet Freaks - hur lägger ni upp taktiken med mat/fika/rygga/kängor.. Skördarhytten på 911.3 lämnar lite övrigt att önska. Men kanske har nån ett bra koncept?? :?:

Nu får man ju lixom börja med att (stående utanför) packa upp vatten + termos i dörrfacket, slänga ryggan bakom stolen (för att sen komma åt fika/mat lär man ställa sej på knä i stolen), försöka att kliva in UTAN att skita/blöta ner den minimala golvytan, å sen ta av sej kängorna å knö in den ena mellan dörrn o stolen å den andra på tvären framför stolen..

Jag förstår varför .4 har större hytt :grin:



   TS
Användarvisningsbild

Re: Packa hytten!

masterchief  
#67429 Få in en kylväska låter helkört :???:
Det är annars rätt trevligt med en elektrisk.

Avatar Fallback

Re: Packa hytten!

Solo  
#67453 Elektrisk kylbox standard i Ponsse!!

Användarvisningsbild

Re: Packa hytten!

Knegarn  
#67466 smidighet standard i valmet!!


Ett helsike är det med matväskor och skor ja! jag har inget bra system även om jag suttit nån timma i domdära hytterna.
det lönar sig att ha en mindre väska och att de blir lite blött på golvet är ju bara på morron, man behöver ju inte springa ut hela tiden när man kör valmet ;)
Hur trivs du övrigt då? jag skojjar inte när jag säger att det lönar sig att smörja svängen ofta o mycket! det går tystare och blir inte glapp så fort.

Avatar Fallback

Re: Packa hytten!

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67503 Haha det kan vara lite knökigt det där :P
När jag hade kylväskan med mig nångång så fick man vrida stolen, luta fram ryggstödet och ställa in den där bakom stolen. Skorna brukade ajg också slänga in där bak....
Men det är ju bra med litet golv går ju på en sekund att städa ;)

Avatar Fallback

Re: Packa hytten!

Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67506 Jag brukar ha maten i en plastpåse ( :oops: ) som jag ställer bakom stolen bara. Matlådan ställer jag i värmaren direkt när jag börjar passet. Kängorna brukar jag ha framför stolen, under benen så att säga. Enkelt att komma åt om då om man skulle behöva byta kedja.
Tycker inte dom är i vägen där, inget jag tänker på i alla fall.

Användarvisningsbild

Re: Packa hytten!

Golddigger  
#67507 Äter gör man väl i kojan 9 av 10 ggr...eller..??

Avatar Fallback

Re: Packa hytten!

novis??  
#67512
Solo skrev:Elektrisk kylbox standard i Ponsse!!

sedan när? f15 på 90 talet var stor nu ar det en trång djåvel med ( ergo beaver )det finns bara en maskin på marknaden som har hytt å den är blå

Användarvisningsbild

Re: Packa hytten!

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#67513
novis?? skrev:
Solo skrev:Elektrisk kylbox standard i Ponsse!!

sedan när? f15 på 90 talet var stor nu ar det en trång djåvel med ( ergo beaver )det finns bara en maskin på marknaden som har hytt å den är blå



så Ponsses hytter är inte stora nog? :???:

Avatar Fallback

Re: Packa hytten!

HankTheTank  
#71440
novis?? skrev:
Solo skrev:Elektrisk kylbox standard i Ponsse!!

sedan när? f15 på 90 talet var stor nu ar det en trång djåvel med ( ergo beaver )det finns bara en maskin på marknaden som har hytt å den är blå

uj uj bästa hytten enligt mig är gremon, bästa sikten och smarta lösningar till massa små deteljer. valmet 890.3 som jag kör nu funkar ganska bra lite dåligt med förvaring till pärmar små prylar men det funkar.

Avatar Fallback

Re: Packa hytten!

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71460
Golddigger skrev:Äter gör man väl i kojan 9 av 10 ggr...eller..??


Äter gör man väl i/utanför maskin 10 gånger av 10 va? :wink:
hur funkar de; om du har 500 m till kojan från maskin åker du dit då eller går, eller äter du i maskin?

Avatar Fallback

Re: Packa hytten!

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71481
zeaflower skrev:
Golddigger skrev:Äter gör man väl i kojan 9 av 10 ggr...eller..??


Äter gör man väl i/utanför maskin 10 gånger av 10 va? :wink:
hur funkar de; om du har 500 m till kojan från maskin åker du dit då eller går, eller äter du i maskin?


I ett sånt läge så tar jag mig då en promenad.... Skadar nog inte att röra på sig lite.

Användarvisningsbild

Re: Packa hytten!

skogsjan695xl  
#71504 Det går att få in en kylväska bakom stolen, vet en som hade det i en 921. skorna går att ha mellan dörr och stol.
Förstår inte att folk orkar köra med skor på sig hela dagen, det är ju inte allt för ofta man är ur maskin på dagen.
Ska man sitta flera 1000 timmar i en maskin är det att gött att ha det rent och snyggt på golvet.

Användarvisningsbild

Re: Packa hytten!

Golddigger  
#71514
zeaflower skrev:
Golddigger skrev:Äter gör man väl i kojan 9 av 10 ggr...eller..??


Äter gör man väl i/utanför maskin 10 gånger av 10 va? :wink:
hur funkar de; om du har 500 m till kojan från maskin åker du dit då eller går, eller äter du i maskin?


Ja men självklart så åker jag till kojan,500 m tar väl inte mer än 4-5 min att rulla.
Är det upp mot 1 km så kan man ju lifta med skotaren.
Bara för att man jobbar i skogen så skall man väl inte behöva leva tattarliv på sin rast.
Är det rast så är det skönt att lämna hytten och koppla av en stund...

Användarvisningsbild

Re: Packa hytten!

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71518 Enda gången det är tillåtet att lämna maskin under arbetstid är för planering, matlådda intages i maskinens närhet ute (särskillt vårsoliga dagar), alt i hytten. Max tid att äta: 14 minuter!

Undatag finnes: Om inköpare el motsv. kommer med bullar får man gå ifrån maskin!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).