Socialt (mer om oss)

Att må "dåligt".

819 inlägg 138301 visningar 72 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

Nyborg  
#674896 Håller ni på än?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

Traktordave  
#674898
tallen100 skrev:
Vardon skrev:
tallen100 skrev:Man kan nästan tro det är ungar som skriver ibland, men inbillar mej iaf att det är mestadels vuxet folk som skriver här men dom kan tydligen oxå gadda ihop sej och vara elaka..


Man måste ju inte läsa allt...

Det rättfärdigar ju att ett gäng ger sej på en person...

En kalender med lättklädda kvinnor kring en skogsmaskin fick er att gå i taket, men att hålla på och hacka på en ensam person det går bra? Alla ska behandlas lika gäller bara ibland,
Har Helyllegänget dubbelmoral, eller?


Allt kanske inte är svart eller vitt.
Vinterrojarn har mått dåligt, beklagligt och klart man tänkt på honom. Han presenterar och argumenterar sedan fakta som för mig är svåra att förstå, och som han försvar trots flera som visar på ologiskt. Det kommer få vissa att reagera, och kanske ngn uttryckt sig fel.
Vinterrojarn har själv någon gång varit tuff i tonen mot bla Ulf1.
Blivande snickare har argumenterat med Vinterrojarn, och då har några samlat gått mot honom och försvarat röjarn. Vem gör rätt och vem för fel?
Så kanske är allt inte svart eller vitt.
Vi kanske inte behöver mer splittring på forumet, däremot debatt, argumentation när det är fakta. Måna om varandra när vi mår dåligt.
Bara några tankar...

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Avslutat-02  
#674901 Vad nu Ulf1 eller snickaren har med detta att göra..

Jag brukar läsa att kunskap är kompetens...
Min revisor som jobbat med detta i så många år,
Och man ifrågasätter hennes kompetens och hennes kunskap som revisor, varför skulle hennes kunder anlita henne i så många år och vara nöjda om hon inget kunde?

Hon har flertalet åkerier som kunder, och massor av enmansföretagare som kunder..
Jag har gått dit nu i 6 år, och aldrig haft det så bra med bokföringen som under dessa år.
Jag är inte ensam att ha känt det andra.... Som många hos LRF kunsult bland annat...

Man ska bara betala men vet inte vad man betalar för..
Så var det för mig tidigare, men ej nu.
Transparens.

Jag har inte en aning vad som hänt med några pengar under dessa 10 år tidigare. Det fanns ingen transparens.
Den revisorn använde sig av office exel till bokföring... Det fick jag höra direkt när jag bytte firma att det var direkt olagligt... Hur fan ska jag som kund veta det?..

För mig har en otrevlig bild av lögner, olagligheter mm rullat upp....
Fokus sattes på expansionsfonder för att det var mer intressant än hur jag mådde, hur man skulle lösa saker, förklaring?
Enkel...

Man vill håna och trycka ner mig.
Det har inget med Ulf1 eller snickaren att göra,
Utan för att man finner det skojigt.

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

halvproffs  
#674908 Tycker att Traktordave beskriver det på ett bra och sakligt sätt men du köper det inte ändå?

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

Grålle52  
#674913 Om man som VR postar i den omfattningen om allt och ingenting så är det inte konstigt om han blir ifrågasatt ibland. Speciellt som han postar saker ingen (?) förstår. Vad var meningen hör egentligen? Klappa på huvudet? Tyckte att många försökte hjälpa honom. Istället blev han Ulf1 i sin argumentation.

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Avslutat-02  
#674915 Då vet jag hur det ska vara och hur det ligger till.
👍 👍 👍

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

Grålle52  
#674916
vinterrojarn skrev:Då vet jag hur det ska vara och hur det ligger till.
👍 👍 👍


Självinsikt är ingen dålig egenskap

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#674940 Har du hunnit visa tråden för revisorn än som utlovat?
Läste hon isf intresserat?

Så många frågor.....

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

tallen100  
#674943
Traktordave skrev:Vinterrojarn har själv någon gång varit tuff i tonen mot bla Ulf1.
Blivande snickare har argumenterat med Vinterrojarn, och då har några samlat gått mot honom och försvarat röjarn. Vem gör rätt och vem för fel?
Så kanske är allt inte svart eller vitt.

Myntet har såklart två sidor..
Jag tycker det är är intressant och givande med diskussioner där det hettar till, men när det börjar att hackas på en ensam person från flera håll sida upp och sida ner då tycker iaf jag att det har spårat ur,
Lika har det varit i Uffes tråd, har inte läst den på länge nu.

förstår att snickarens avsked ligger och skaver i vissa,
Han brukade förr förespråka att det var viktigt med en god ton på forumet, om jag inte minns fel.
men på senare tid så verkade han mest leta efter saker att anmärka på, särkilt hos röjaren. Då blev det såklart mothugg från flera.

Med så många medlemmar så kan man inte komma överens med alla, men man kan iaf försöka släppa saker och gå vidare.

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

Erre  
#674946
D Brown skrev:Har du hunnit visa tråden för revisorn än som utlovat?
Läste hon isf intresserat?

Så många frågor.....

Det är nog bara att lägga ner.
Så mycket av det som skrivits verkar inte stämma.
Å att man är glad över att ens revisor tycker att det är bra att skatteverket inget märkt hittills får väl tala för sig självt.

Man kan bara hålla tummarna för vinterröjaren, för han måste nog få bättre ordning på det ekonomiska rätt omgående.
"Svarta lådan" är nog det största sänket som finns.
Pengar för stunden men inget som är pensionsgrundande.
Finns inget värre än att bli gammal å inte kan arbeta men man behöver pengar.

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

Vardon  
#674947
tallen100 skrev:
Traktordave skrev:Vinterrojarn har själv någon gång varit tuff i tonen mot bla Ulf1.
Blivande snickare har argumenterat med Vinterrojarn, och då har några samlat gått mot honom och försvarat röjarn. Vem gör rätt och vem för fel?
Så kanske är allt inte svart eller vitt.

Myntet har såklart två sidor..
Jag tycker det är är intressant och givande med diskussioner där det hettar till, men när det börjar att hackas på en ensam person från flera håll sida upp och sida ner då tycker iaf jag att det har spårat ur,
Lika har det varit i Uffes tråd, har inte läst den på länge nu.

förstår att snickarens avsked ligger och skaver i vissa,
Han brukade förr förespråka att det var viktigt med en god ton på forumet, om jag inte minns fel.
men på senare tid så verkade han mest leta efter saker att anmärka på, särkilt hos röjaren. Då blev det såklart mothugg från flera.

Med så många medlemmar så kan man inte komma överens med alla, men man kan iaf försöka släppa saker och gå vidare.

Och då tycker du med avseende på ovanstående att det är lämpligt att stämma i kören som hackar på blivande snickare, gärna när hen är utloggad med? Dubbelmoral var ordet bill, sa bull

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

tallen100  
#674950
Vardon skrev:
tallen100 skrev:
Traktordave skrev:Vinterrojarn har själv någon gång varit tuff i tonen mot bla Ulf1.
Blivande snickare har argumenterat med Vinterrojarn, och då har några samlat gått mot honom och försvarat röjarn. Vem gör rätt och vem för fel?
Så kanske är allt inte svart eller vitt.

Myntet har såklart två sidor..
Jag tycker det är är intressant och givande med diskussioner där det hettar till, men när det börjar att hackas på en ensam person från flera håll sida upp och sida ner då tycker iaf jag att det har spårat ur,
Lika har det varit i Uffes tråd, har inte läst den på länge nu.

förstår att snickarens avsked ligger och skaver i vissa,
Han brukade förr förespråka att det var viktigt med en god ton på forumet, om jag inte minns fel.
men på senare tid så verkade han mest leta efter saker att anmärka på, särkilt hos röjaren. Då blev det såklart mothugg från flera.

Med så många medlemmar så kan man inte komma överens med alla, men man kan iaf försöka släppa saker och gå vidare.

Och då tycker du med avseende på ovanstående att det är lämpligt att stämma i kören som hackar på blivande snickare, gärna när hen är utloggad med? Dubbelmoral var ordet bill, sa bull

🤣 🤣 🤣
Om du tycker det var att hacka så borde du reagerat på flera inlägg mot röjaren.

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

Vardon  
#674951
tallen100 skrev: 🤣 🤣 🤣
Om du tycker det var att hacka så borde du reagerat på flera inlägg mot röjaren.


Om jag hade läst dem hade jag säkert gjort det.....men man behöver ju inte läsa allt

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

tallen100  
#674952
Vardon skrev:
tallen100 skrev: 🤣 🤣 🤣
Om du tycker det var att hacka så borde du reagerat på flera inlägg mot röjaren.


Om jag hade läst dem hade jag säkert gjort det.....men man behöver ju inte läsa allt

Bra att äntligen lärt dej det 👍 👍
Och roligt att du finner mina inlägg läsvärda 😀 😀 👍

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#674964
bork skrev:
tallen100 skrev:Att ni orkar..


är du förvånad?

bra allt löste sig vinterrojarn

för övrigt står jag fast vid jämförelsen trädfällningsföretag & redovisningsfirma...i bägge fallen köper du en tjänst och tror att leverantören vet vad den gör


Om trädfällaren gör fel så har han en ansvarsförsäkring (eller ansvaret iallafall) medan en Enskild Firma fortfarande självt är ansvarig för sin deklaration även om det är en redovisningsfirma som gjort den. Det ansvaret kan inte förhandlas bort, så då blir det ju som att jämföra två helt olika saker.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).